חדשות בארץ

השייח ראאד סלאח נעצר בחשד להסתה

המשטרה עצרה לפנות בוקר את מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית בחשד להסתה לאלימות ולטרור. בהמשך יוחלט האם להביאו להארכת מעצר.

  • כ"ג אב התשע"ז
(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח ראאד סלאח נעצר לפנות בוקר (שלישי) במהלך פשיטה על ביתו בחשד להסתה לטרור. כוחות משטרה גדולים הגיעו לשכונת מחאג'נה שבאום אל-פחם ועצרו אותו בתום חקירה משותפת למשטרה ולשב"כ שהתנהלה על דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

מן המשטרה נמסר כי במספר הזדמנויות שונות, כולן לאחר הוצאת התנועה מחוץ לחוק, התבטא סלאח בפני קהל וכן פורסמו שורה מהתבטאויותיו בכלי התקשורת, הנוגעות לתפיסת עולמה של התנועה האסלאמית.

בחינת מכלול החומרים מעלה כי בחלק מן האמירות קיים חשד לביצוע העבירות האמורות ובעניינן ניתן אישור החקירה. בהמשך להתפתחויות בחקירה יוחלט במשטרה האם להביא את סלאח לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרו.

יצוין כי זהו לא מאסרו הראשון של השייח המסית, בחודש ינואר 2017 ראאד סלאח שוחרר מכלא רמון, לאחר שריצה תשעה חודשי מאסר בגין הרשעתו בהסתה לאלימות וגזענות, בעקבות דרשה שנשא במזרח ירושלים ב-2007. מאות מתושבי אום אל פחם קיבלו בחגיגות ובזיקוקים את פניו.

בחודש נובמבר 2015 הקבינט המדיני-ביטחוני הכריז על הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל כהתאחדות בלתי מותרת. המשמעות היא שהתנועה בראשות השייח' ראאד סלאח הוצאה מחוץ לחוק, וכי כל גוף או אדם שמשתייך לארגון זה וכל אדם שנותן לארגון שירות או פועל במסגרתו, עובר עבירה פלילית וצפוי לעונש מאסר. בנוסף, ניתן להחרים כל רכוש השייך לארגון.

"הוא משתמש בכל הדמוקרטיה הישראלית כדי להרוס את המדינה", אמר שר הבינוי יואב גלנט בהתייחסו למעצרו של סלאח. "האירוע בו ערבים ישראלים נכנסו להר הבית והרגו שוטרים הוא ללא תקדים, ויצא שלא במקרה מהמקום בו", הוסיף גלנט.

 
תגיות:משטרההתנועה האיסלאמית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה