חדשות בעולם

צילומי אוויר מדאיגים: איראן בונה בלבנון מפעל טילים עבור החיבזאללה

ישראל עוקבת בדריכות אחרי הנעשה באזור. מפקד חיל האוויר היוצא: ישראל תקפה קרוב למאה פעמים שיירות נשק

  • כ"ה אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גורם ביטחוני ישראלי בכיר אומר, כי קיימים סימנים לכך שאיראן בונה מפעל טילים איראני על אדמת לבנון. במערכת הביטחון סבורים, כי בחיזבאללה החליטו על הקקמת המפעל, בעקבות יכולות הסיכול המתקדמות של ישראל בהעברות נשק מסוריה ללבנון.

השבוע פורסמו לראשונה תמונות שצולמו על ידי חברת 'אימג'סט' המפעילה את הלוויין הישראלי 'ארוס בי', החושפות מפעל טילי סקאד מתקדמים הנבנה בסוריה. מניתוח של התמונות עולה כי המפעל הולך ומוקם סמוך לחוף הסורי ונבנה באופן זהה למפעל טילים איראני שנבנה בטהרן. המפעל המתקדם, המציג לכאורה יכולות אחסון כלי נשק תת קרקעיים, ממוקם בואדי ג'הנם, סמוך לעיירת החוף בניאס שבצפון סוריה. בניית המפעל המתקדם החלה כבר בשנה שעברה.

מומחי מודיעין שניתחו את התמונות טוענים כי צורת הבניה של המפעל, הזהה כמעט לחלוטין לשיטות הבניה שנעשו במפעלים דומים באיראן, מצביעים על מעורבות גבוהה של מומחים איראיניים. בנוסף, בתמונות נראות סוללות חול שתפקידן להגן על המבנים.

הפרסומים אודות המפעל החדש מחזקים את דבריו של ראש המוסד יוסי כהן, שהכריז השבוע כי "איראן ושלוחותיה נמצאות בסוריה, לבנון, עירק ותימן". כהן הדגיש שהתהליך המרכזי שמתחולל היום במזרח התיכון הוא התפשטות איראנית באמצעות כוחות איראנים ושלוחות מקומיות, המתבססות במדינות רבות. "במקומות שבהם מצטמצמת נוכחות דאע"ש, איראן פועלת למלא את החלל", אמר והוסיף, כי איראן לא זנחה את שאיפתה להפוך למדינת סף גרעינית, ושהסכם הגרעין בין המעצמות לבין איראן רק מגביר מגמה זו ומחזק את התוקפנות האיראנית באזור. "מאז החתימה על ההסכם, נמצאת איראן בצמיחה כלכלית והסכמים בינלאומיים חדשים רק מחזקים את כלכלתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לכך ואמר, כי כל הדברים הללו מהווים הוכחה ברורה שהנחות היסוד בהסכם עם איראן היו שגויות מלכתחילה. "ישראל אינה מחויבת בשום צורה להסכמים הבינלאומיים עליהם חתמה איראן. ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובמגוון דרכים כדי להגן על עצמה מאיומים אלו".

תגיות:איראןטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה