חדשות בעולם

נשיא דרום קוריאה מרגיע: לא תהיה מלחמה עם צפון קוריאה

אחרי שבוע מתוח התייצב הבוקר נשיא דרום קוריאה לפני המצלמות והבטיח: לא תהיה מלחמה בין הצפון לדרום

  • כ"ה אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם הרוחות הסוערות מכיוון צפון קוריאה יירגעו סוף סוף? אחרי הודעתם של הצפון קוריאנים לפיה הם מכוונים את הטילים הגרעיניים שלהם לאיזור גואם, מדינת חסות אל ארצות הברית, ולאחר איומיו הפומביים של הנשיא טראמפ, מסתמן כי כל הצדדים חפצים בשקט.

הרודן הקוריאני, קים ג'ונג און, הודיע אתמול כי לעת עתה יימנע משיגור טילים לגואם, איזור שבו בסיס צבאי אמריקאי ענק. "זו החלטה חכמה", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, וגם מיהר להוסיף: "אם הוא היה בוחר באפשרות השנייה – היו לזה השלכות הרות אסון".

המתיחות טרם התפוגגה לחלוטין, עם זאת, בעיקר משום שבשבוע הבא מתחיל תמרון משותף שנתי של צבא ארצות הברית וצבא דרום קוריאה, שכנתה העשירה ובת בריתה של צפון קוריאה הקומוניסטית. באופן מסורתי, הממשל הצפון קוריאני מביט בעוינות רבה על התמרון, שנועד, בעיקר, לשפר את היכולות של שתי הצבאות לגונן על דרום קוריאה מפני תוקפנות צפון-קוריאנית, אם תגיע.

הבוקר, עם זאת, נשיא דרום קוריאה מון ג'אה-אין סיפק הצהרה שנועדה להרגיע את הרוחות עוד יותר. "אני יכול לומר בוודאות שלא תהיה שוב מלחמה בחצי האי הקוריאני", אמר מון. "העם עבד יחד כדי לשקם את המדינה אחרי מלחמת קוריאה, ואיננו יכולים להפסיד שוב את הכל בגלל מלחמה".

מון, שנבחר לנשיאות דרום קוריאה בחודש מאי האחרון, נחשב לנשיא מתון שהיה שמח להפשיר את היחסים עם הצפון קוריאנים. עד כה, עם זאת, כל המחוות שלו זכו להתעלמות מצד השכנה הצפונית. להצהרה שנתן הבוקר, עם זאת, יהיה משקל חשוב בשכנוע הצפון קוריאנים הפראנואידים שאין צורך דחוף במתקפה מצידם, וכי שכנתם אינה מעוניינת להילחם בהם.

תגיות:קוריאהמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה