חדשות בארץ

אחד מכל שלושה יהודים בריטיים שוקל להגר בגלל אנטישמיות

דוח חדש מצא כי שליש מיהודי בריטניה שוקל להגר ויותר משליש החלו להסתיר סממנים יהודיים חיצוניים, בעקבות עליית האנטישמיות במדינה

  • כ"ח אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

דוח שפורסם היום על ידי קבוצת 'הקמפיין נגד אנטישמיות' בבריטניה, מצא כי כמעט שליש מיהודי בריטניה החלו לחשוב על הגירה בשנתיים האחרונות בשל האנטישמיות במדינה.

הקבוצה ערכה מאז 2015 ראיונות עם למעלה מעשרת אלפים יהודיים החיים בבריטניה, בשיתוף פעולה על חברת מחקר השווקים YouGov .

בקרב הנסקרים בשנת 2016 ובשנת 2017, 37 אחוזים אמרו שהם החלו להסתיר בפומבי כל סימן שמעיד על יהדותם – דברים כמו תליוני מגן דוד, או דגל ישראל, למשל. רק 59 אחוזים מהנסקרים מאז 2015 דיווחו כי הם מרגישים רצויים בבריטניה. 17 אחוזים אמרו כי הם מרגישים בפירוש בלתי רצויים.

רוב יהודי בריטניה מרגישים גם כי הרשויות אינן עושות די על מנת להילחם באנטישמיות. שישים וחמישה אחוזים טענו כי הממשלה לא עושה מספיק כדי להילחם בשנאת היהודים, בעוד שלושים וחמישה סברו כי הפרקליטות יכולה לעשות יותר כדי לטפל בגורמים המעורבים בתקריות אנטישמיות.

דעת הקהל היהודית שליליות במיוחד לגבי תנועת הלייבור הבריטית, שהעומד בראשה, ג'רמי קורבין, ספג גינויים ??בים בשנתיים האחרונות על רקורד בעל ניחוח אנטישמי והימנעות מנקיטת צעדים חריפים כנגד גורמים אנטישמיים במדינה. שמונים ושלושה אחוזים מהנסקרים אמרו כי חברי הפרלמנט מטעם הלייבור לא מתנגדים מספיק לגזענות ואנטישמיות, בעוד רק תשעה עשר אחוזים חשבו אותו הדבר לגבי חברי הפרלמנט של מפלגת השמרנים.

"הפוליטיקה הבריטית נכשלה בניכוש גורמים אנטישמיים מתוכה", כתבה קבוצת 'הקמפיין נגד אנטישמיות' בדוח הכולל את הנתונים. 

תגיות:הגירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה