חדשות בעולם

בעל המסעדה המוסלמי הסתיר את התיירים הישראלים

מוסלמי בשם סימו, הבעלים של מסעדת 'מכבי' בברצלונה, הסתיר בתוכה כ-80 תיירים ישראלים בעת הפיגוע. "אני אוהב ישראלים", הסביר

האזור בו התרחש הפיגועהאזור בו התרחש הפיגוע
אא

כ-80 תיירים ישראלים שהו במסעדת 'מכבי' בשדרות הראמבלס בברצלונה, באזור בו התרחש פיגוע הדריסה הקטלני בסוף השבוע שעבר, בו נרצחו 13 אנשים ונפצעו למעלה מ-100.

בשיחה עם 'ידיעות אחרונות' שחזרו חלק מהסועדים הישראליים את המראות הנוראיים שנגלו לעיניהם. לדבריהם, ברגע שנשמעו קריאות: 'פיגוע', 'פיגוע', הם כבר נכנסו אל תוך החדר הפנימי של המסעדה, הסתתרו מתחת לשולחנות והתפללו לנס, תוך כדי כך שבעל המסעדה מגיף את הדלת הראשית והאחורית. בשלב מסוים עברה ביניהם השמועה כי ייתכן שהמחבלים מתבצרים בבר הסמוך ורגעי הפחד היו נוראיים.

מקסים חסון שהיה במקום עם אשתו, סיפר שהוא הביט אל הרחוב וראה הרבה מאוד אנשים נופלים. "הרגשנו נורא, לא הרשו לנו לצאת, אנשים נפרדו מהמשפחות שלהם", הוא שחזר.

תיירים ישראלים נוספים שהסתתרו במסעדה, סיפרו כי חלקם תפסו כלי מטבח, כיוון שחששו מכך שהמחבל יפרוץ למסעדה ויהיה עליהם להיאבק בו. באותה שעה גם התקיימה במסעדה תפילת מנחה המונית, בה השתתפו חלק מהישראלים, שהודו על כך שלא נפגעו.

חסון גם ציין כי מספר שניות אחרי שהשוטרים כבר סימנו שהשטח נקי, נשמע רעש נוראי ושוב כולם נדחפו פנימה, אל תוך המסעדה. במשך כשלוש שעות היו התיירים הישראליים נצורים במסעדת 'מכבי', כשרק לאחר מכן התאפשר להם לצאת וללכת לדרכם.

בשיחה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם צוות השגרירות במדריד, נאמר לו על ידי  השגריר דניאל קונטר, כי כפי שידוע להם – הפיגוע לא כוון מלכתחילה נגד מטרות יהודיות. "אנשים מצאו מקלט במסעדה הכשרה בגלל הקרבה שלה למקום הפיגוע, אבל המסעדה לא הייתה מטרה בפני עצמה", הוא הבהיר.

המעניין הוא שעל אף שמסעדת 'מכבי' היא מסעדה כשרה, בעליה הוא דווקא מוסלמי בשם סימו. ברגע שהתרחש הפיגוע הוא מיהר לסגור את הדלתות והחלונות ובכך סיפק מקום מקלט. "אני אוהב ישראלים", הוא אמר לאחר מכן, "ובאים לכאן הרבה מאוד תיירים מארץ ישראל".

תגיות:פיגועברצלונהישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה