חדשות בארץ

המאבק ההזוי הבא של התנועה הרפורמית

התנועה הרפורמית החליטה להילחם ב...שעות הפתיחה הנפרדות של הספריות העירוניות בירושלים. היא שיגרה מכתב בו כתבה כי הדבר מנוגד לחוק

אא

למי ששאל את עצמו באיזה נושא יעסוק המאבק הבא של הרפורמים, נחשפת בימים אלו התשובה: בימים האחרונים פנו 'שדולת הנשים' והרפורמים ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר ולעיריית ירושלים, ודרשו לשים סוף להפרדה הקיימת בספריות העירוניות בשכונות החרדיות, אשר פתוחות בשעות נפרדות לבנים ולבנות.

התנועה הרפורמית שיגרה פנייה לראש עיריית ירושלים ניר ברקת וליועץ המשפטי העירוני בה צוין: "ההפרדה עומדת בניגוד לחוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים. הפרת החוק מהוה עבירה פלילית ומאפשרת הגשת תביעה אזרחית לפיצוי בגין האפליה.

לסיום הובאו הדרישות הבאות: "יבוטלו השעות הנפרדות לנשים וגברים, בנים ובנות בספריית הר נוף וביתר הספריות העירוניות; תתאפשר גישה חופשית לכל באי הספרייה בכל שעות פתיחתה, ללא הפרדה מגדרית; יוסרו השלטים המורים על הפרדה וכן ההוראה על שעות נפרדות באתר האינטרנט העירוני".

בפנייה שנשלחה לעו"ד דינה זילבר, כתבו נשות התנועה: "אנו פונות אלייך על מנת שתפעלי כדי להפסיק את ההסדר המלא ותבטיחי כי כל הנהנים משירותי הספרייה יוכלו לעשות זאת בכל שעות הפתיחה, ללא תלות במינם או מגדרם".

בשני המכתבים הדגישו הרפורמים את הטענה כי ההפרדה בין נשים וגברים בספריות העירוניות, פוגעת בעקרון השוויון ובזכותם של גברים ונשים לכבוד. טענה זו מגיעה כחלק משורה ארוכה של טענות שהגישו לאחרונה, אך רובן נדחו.

תגיות:רפורמיםסיפריותירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה