חדשות בעולם

השוטר שעצר את מסע הטבח בברצלונה: "לא מחשיב את עצמו כגיבור"

פיגוע הדריסה הנורא בברצלונה נעצר כשארבעת המחבלים חוסלו על ידי שוטר משטרת קטלוניה. השוטר לא מחשיב עצמו כגיבור, אך פעל בתושיה להציל בני אדם רבים

  • כ"ט אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שוטר ממשטרת קטלוניה הרג ארבע מחבלים ובכך הביא את הפיגוע בברצלונה לסיומו – כך הותר אמש (ראשון) לפרסום. על פי הדיווח ב'דיילי מייל' הבריטי, שמו של השוטר אסור לפרסום בשל חשש שייפגע.

על פי המשטרה, השוטר שירת בעבר ב'לגיון' - יחידת העילית של הצבא הספרדי, ושם עבר אימוני לחימה תחת אש תוך שימוש במגוון נשקים. בעיתון הספרדי 'אל מונדו' תואר השוטר כ"אדם שקט שלא משתייך לסגנון ה'רמבו' שנפוץ בקרב יוצאי יחידות מובחרות. הוא לא מחשיב את עצמו כגיבור, אך למעשה הוא הציל הרבה מאוד בני אדם".

מדובר בשוטר שהיה לקראת סיום המשמרת שלו, כאשר רכבם של המחבלים התנגש במחסום המשטרתי. בעקבות ההתנגשות נפצע אחד השוטרים, והמחבלים שיצאו מהרכב החלו לדקור עוברי אורח בסכינים ובגרזן. עוברת אורח אחת נרצחה, ו-5 נפצעו. המחבל החמישי, יונס אבו-יעקוב, דקור אישה בצווארה והצליח להימלט מהמקום.

על פי הדיווח בספרד, השוטר נכח במשמרת כיוון שנהג לעבוד שעות נוספות בשביל לפרנס את משפחתו וילדיו. כשוטר המתמחה בענייני אבטחה, הוא נהג לייעץ לבעלי חנויות בנושא ואף הרצה בבתי ספר בנושאי בטיחות וביטחון אישי.

במקביל, נמשך המצוד אחר יונס אבו-יעקוב, שעדיין לא נתפס ועל פי החשד הצליח לבחור לצרפת. המשטרה עדיין מנהלת מצוד אחריו והכוננות עדיין גבוהה מאוד.

בפיגוע הדריסה בלה רמבלה שבברצלונה נרצחו 13 בני אדם ונפצעו למעלה מ-130. באורח נסי לא היו ישראלים בין הנפגעים, למרות שמדובר במקום תיירות, בו מבקרים ישראלים רבים.

תגיות:פיגועברצלונהשוטריםמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה