סגולות
מיוחד לר"ח אלול שחל מחר: סגולה נפלאה לביטול גזירות קשות, מהמקובל אברהם חמוי זצ"ל
מזמור לדוד: לרגל ראש חודש אלול שחל אי"ה מחר – קבלו סגולה נפלאה לביטול גזירות קשות, המיוחסת לרב אברהם חמוי זצ"ל ומקובלת אצל גדולי חכמי התורה והסוד
- שירה דאבוש (כהן)
- פורסם כ"ט אב התשע"ז |עודכן
קבר דוד המלך (צילום: פלאש 90)
לרגל ראש חודש אלול שחל אי"ה מחר (יום ב') – קבלו סגולה נפלאה לביטול גזירות קשות, המיוחסת לרב אברהם חמוי זצ"ל ומקובלת אצל גדולי חכמי התורה והסוד. בזמנו היה הרב חמוי אחד מגדולי התורה של אותו הדור, וחיבר 65 ספרים על התורה והקבלה.
מסופר על כך שה'בן איש חי' הוזמן לדרוש בבית הכנסת הגדול ארבע פעמים בשנה, אך ויתר על ה'כבוד' לטובת הדרשה של רבי אברהם חמוי זצ"ל.
את הסגולה המיוחסת לו – אמירת 'מזמור לדוד' בצורה מיוחדת - יש לומר מראש חודש אלול ועד יום שמחת תורה, והיא מסוגלת לבטל כל גזירה רעה שנתונה על האדם. עוד מקצת הדברים המיוחסים לסגולה: "סוד גדול ונורא, ועוזו בשחקים. וכל האומר רז זה מר"ח אלול עד אחר שמחת תורה – אפילו גזרה רעה נתונה על האדם ב"מ מן השמים מבטלו", "ומעביר מעליו כל המקטרגים ומארי תריסין", ומבטל מעליו כל גזרות קשות ורעות", "ויוצא כדימוס זכאי בדינו", "וצריך ליזהר לאומרו מדי יום מיומו, מר"ח אלול עד אחר שמחת תורה", ומובטח לו שלא יחסרו מזונותיו כל השנה".
את הטעם לכך שמזמור זה מסוגל ביותר מר"ח אלול, מבאר הרב חיים פוקס בספרו ה'בית אל' וכותב כי בר"ח אלול נפתחו י"ג מקורות די"ג מכילן דרחמי, והם מתגלים ומאירין למטה במקום אבא ואימא במקיפים שלהם, כידוע ליודעי חן.
ובאופן המפורט למטה, יש לומר את המזמור (מזמור כ"ז בתהילים):
לְדָוִד (א' מצפ"ץ) יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא (ב' מצפ"ץ) יְהוָה מָעוֹז-חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד : בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת-בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ : אִם-תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא-יִירָא לִבִּי אִם-תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ : אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת- (ג' ת"ך) יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית- (ד' גספ"י) יְהוָה כָּל-יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם- (ה' פסטפ"ט) יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ : כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי : וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה (ו' תג"ל תומ"י) לַיהוָה : שְׁמַע- (ז' פג"ש סח"ק) יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי : לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת-פָּנֶיךָ (ח' פתי"א) יְהוָה אֲבַקֵּשׁ : אַל-תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט-בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל-תִּטְּשֵׁנִי וְאַל-תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי : כִּי-אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי (ט' טה"ג סח"ק כתכומ"י) וַיהוָה יַאַסְפֵנִי : הוֹרֵנִי (י טב"ת זפ"ט) יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי : אַל-תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ-בִי עֵדֵי-שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס : לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב- (י"א פוב"ז) יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים : קַוֵּה אֶל-(י"ב פסנת"ץ) יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל- (י"ג פטד"ץ) יְהוָה :
אחרי קריאת המזמור, יש לומר פסוקים אלו בכוונה רבה ולפי הסדר:
שיר למעלות אשא עיני אלה הרים מאין יבוא עזרי:
עזרי מעם ה ׳ עושה שמים וארץ:
ואורח צדיקים כאור נוגה הולך ואור עד נכון היום:
ואני תפילתי לך ה ׳ עת רצון אלהים ברוב חסדך ענני באמת ישעך:
הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל:
הנה עין ה ׳ אל יראיו למיחלים לחסדו:
הוד והדר לפניו עוז וחדוה במקומו:
כי עמך הסליחה למען תורא:
חנון ורחום ה ׳ ארך אפים וגדל חסד:
באור פני מלך חיים ורצונו כעב מלקוש:
כי אל גדול ה ׳ ומלך גדול על כל אלהים:
אשרי העם יודעי תרועה ה ׳ באור פניך יהלכון:
כשמן הטוב על הראש יורד על הזקן זקן אהרן שיורד על פי מדותיו