חדשות בארץ

מי אחראי לפציעה של נער שקפץ אל נהר הירדן?

השופטת איילת הוך-טל קבעה כי המועצה האזורית גליל עליון אחראית לפגיעתו של נער שקפץ אל הירדן, נפגע, אושפז ועבר שיקום ארוך. הפיצויים: קרוב למיליון ₪

  • ל' אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

לפני כ-8 שנים, במאי 2009, טייל נער בן 17 יחד עם מספר חברים ב"טיילת שביל בן עמי", בפארק נהר הירדן. הוא קפץ למים, ונחבל בראש ובצוואר. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, עבר ניתוח וגם אושפז בבית החולים למשך כשבועיים. הוא עבר לשיקום של מספר חודשים בבית לוינשטיין, וסובל עד היום מנזקים בעקבות הנפילה.

הנער, כיום אדם בוגר, תבע מספר גופים בעקבות פציעתו: את המדינה, בעלת המקרקעין במקום, את המועצה האזורית גליל עליון, שהקימה את הפארק, ואת רשות ניקוז הנחלים, שהוא הגוף המוסמך להכשיר את הנהר לרחצה.

שלושת הגופים הללו טענו שמרבית האחריות לאירוע מוטלת על הנער עצמו, במיוחד לאור העובדה שהוא מתגורר בסביבה ומכיר את תנאי השטח. הנתבעות טענו שהסיכון שהנער לקח בקפיצתו הוא סיכון בלתי סביר. המדינה ורשות ניקוז הנחלים טענו שאם ישנו גוף שאחראי על המקרה – זו יכולה להיות רק המועצה האזורית גליל עליון, משום שהיא אחראית על הגישה לאזור.

המועצה טענה כי האחריות החלקית מוטלת על המדינה, משום שלה ישנה הסמכות להתקין שלטים באזור, ולחוקק חוקי בטיחות לגבי הרחצה באזור.

השופטת בדיון, איילת הוך טל, פטרה את המדינה ואת רשות ניקוז הנחלים מאחריות למקרה. המדינה, לטענת השופטת, אינה אחראית על נזקים שנגרמים בנכסיה, אם היא אינה מחזיקה בהם. רשות הניקוז, לדברי השופטת, לא היתה מודעת לסכנה שקיימת במקום.

השופטת דחתה את הטענות של 3 הנתבעות לגבי העובדה שמרבית האחריות למקרה מוטלת על הנער, והטילה את האחריות על המועצה האזורית, שמתפעלת את הפארק, ואחראית להציב פקחים ולדאוג לתנאי בטיחות נוספים. השופטת אף טענה שפקחי המועצה היו מודעים לסכנה שבקפיצה לנהר, ולמרות זאת לא פעלו כדי לתקן את המצב. עם זאת, היא הטילה על הנער עצמו 30% מן האחריות למקרה, מכיוון שכאמור, הוא הכיר היטב את האזור.

השופטת קבעה שהמועצה האזורית גליל עליון תפצה את הנער בכמיליון שקלים, סכום שמתבסס על כך שמי שנפגע בעודו קטין, זוכה לקביעת נכות השווה לנכות רפואית של 48%. שווי הנזקים שנקבע הוא 1.78 מיליון ₪, שמתוכם נוכו 30% המהווים את אחריותו של הנער עצמו, וכן סכומים שקיבל מהביטוח הלאומי. הסכום הסופי אותו תשלם המועצה לתובע הוא 867 אלף ₪, ועוד 165 אלף ש"ע על הוצאות משפט.

תגיות:פציעהנהר הירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה