חדשות בעולם

אורניום לנשק גרעיני – בתוך 5 ימים?

איראן מאיימת כי אם תתקבל החלטה כזו – בתוך 5 ימים בלבד תוכל להעשיר את האורניום שברשותה לרמה של 20% - רמה המאפשרת ייצור נשק גרעיני

  • ל' אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הטלוויזיה הממלכתית באיראן דווחה הבוקר כי עלי אכבר סאלחי, ראש סוכנות הרגרעין באיראן, טוען שבתוך 5 ימים בלבד תוכל איראן להגביר את העשרת האורניום שלה ל-20%, כלומר, לרמה שבה ניתן להשתמש על מנת לייצר נשק גרעיני, אם תתקבל החלטה על כך.

איראן ויתרה על מרבית האורניום המועשר ברמה של 20% שהיה בידה ב-2015, במסגרת ההסכם שחתמה עם ארה"ב, סין, רוסיה, בריטניה, גרמניה וצרפת.

אותו הסכם מגביל את איראן להעשרה של אורניום ברמה של 5% בלבד. איראן טוענת כי תתחיל בהעשרת אורניום אם תחליט ארה"ב לפרוש מהסכם הגרעין. על פי טענתה של איראן, התוכנית הגרעינית במדינה מיועדת לייצור אנרגיה ותרופות, ולמטרות שלום בלבד. אך לטענתן של ארה"ב, ישראל ועוד מדינות בעולם, מדובר בתוכנית למטרות צבאיות, מה שהוביל להגבלות במסגרת ההסכם.

לפני כשבוע אמר נשיא איראן, חסן רוחאני, שאם ארה"ב תטיל על המדינה סנקציות נוספות, היא תפרוש מהסכם הגרעין. נשיא ארה"ב טראמפ חתם לפני מספר שבועות על סנקציות חדשות כלפי איראן, וכן כלפי רוסיה וצפון קוריאה. גורם במחלקת המדינה האמריקאית טוען כי ארה"ב היתה ברורה לגבי המשך הטלת הסנקציות על איראן, והתגובות של ארה"ב לאיומיה של איראן.

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם, מארה כי סור לאפשר לאירען להחזיק את העולם כבן ערובה באמצעות הסכם הגרעין, וכי איראן צריכה להיות אחראית לתמיכה בטרור ולהפרה של החלטות האו"ם.

תגיות:איראןנשק גרעיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה