חדשות בארץ

20 אזרחי ישראל הצטרפו לדאע"ש – אזרחותם תישלל

על פי התיקון החדש לחוק האזרחות, אותו העביר לאחרונה שר הפנים דרעי, תישלל אזרחותם של 20 ישראלים שהצטרפו לשורותיו של ארגון דאע"ש

אריה דרעי (צילום: פלאש 90)אריה דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

ארגון דאע"ש, כידוע, מגייס לשורותיו כל העת חיילים ממדינות שונות באירופה. מאז עליית הארגון החל משרד הביטחון הישראלי לפקוח עין על מנת לזהות ישראלים שמצטרפים לשורות הארגון. כעת מתברר, שלא לחינם.

שר הפנים, אריה דרעי, יזם תיקון לחוק האזרחות בעקבות עלייתו של ארגון דאע"ש – על פיו ניתן יהיה לשלול אזרחות לישראלים אשר מבצעים פעולות הפוגעות בביטחון המדינה – גם אם האזרח עצמו לא נמצא בישראל. הדבר אמור להיות גורם הרתעה גם לישראלים בחו"ל.

התיקון לחוק נכנס לתוקפו השבוע, וכעת מתברר שישנם, אכן, 20 ישראלים אשר הצטרפו לשורותיו של ארגון דאע"ש. השב"כ העביר אל משרד הפנים את הרשימה ועל פי הדיווח של חדשות 2, מתברר כי שניים מתוך הרשימה הם יהודים שהתאסלמו. לפני שיצאו להילחם בסוריה, נרשמו אותם אזרחים כמוסלמים במרשם האוכלוסין של ישראל.

משפחתו של אחד הצעירים הללו כלל לא מודעת למעשיו, ולא נמצאת בקשר איתו זה זמן מה.

אדם נוסף שהצטרף לשורות דאע"ש הוא ערבי ישראלי, אשר שירת בעבר בצה"ל כלוחם – והיום עבר להילחם בדאע"ש. גם שאר הישראלים שברשימה הם ערבים ישראלים המגיעים מאזורים כמו מזרח ירושלים, ג'לג'וליה ועוד.

ההערכות אומרות כי במהלך השנים האחרונות הצטרפו כ-60 ישראלים לשורותיה של דאע"ש, כאשר חלקם נהרגו במהלך הלחימה וחלקם חזרו לארץ, ונעצרו בגבולותיה.

כעת, עם קבלת הרשימה החדשה, פועל שר הפנים על מנת לשלול את אזרחותם של הישראלים שמופיעים בה. אחד מן האנשים שברשימה נהרג בזמן שהרשימה נכתבה, כך ש-19 אזרחויות עתידות להישלל. דרעי מדגיש כי מדובר בצעד הרתעתי, ומזהיר את הצעירים – אל תחשבו לבצע פעולות מסוג זה, מכיוון שאתם עתידים לאבד את אזרחותכם.

תגיות:דאע"שאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה