חדשות בעולם

היסטריה בארה"ב: ההוריקן 'הארווי' בדרך לטקסס

בארה"ב מתכוננים בחרדה לקראת בואו של ההוריקן הארווי לחופיה של טקסס, לקראת שעות הערב. מושל המדינה בהוראה לתושבים: "התפנו מבתיכם"

ההוריקן בדרך (צילום מסך)ההוריקן בדרך (צילום מסך)
אא

בארה"ב לחוצים ומתכוננים לסופת ההוריקן 'הארווי' שמתקרבת לחופיה של מדינת טקסס. החשש הוא שהסופה תגבה חיי אדם ותגרום לנזקים חמורים. מהירות הרוח בעת הסערה צפויה להגיע ל-200 קמ"ש ובמהלכה עומדים לרדת כ-1000 מ"מ של גשם.

במהלך הלילה (חמישי) הודיע מרכז ההוריקנים הלאומי כי 'הארווי' נמצא במרחק של כ-480 ק"מ מהיבשת והוא מתקדם במהירות של כ-17 ק"מ לשעה. על פי ההערכה הוא יגיע למזרח המדינה בשעות הערב של יום שישי. נראה שלא רק טקסס תיפגע מההוריקן, אלא גם מדינת לואיזיאנה הסמוכה. הסכנה הגדולה ביותר נשקפת לתושבי האזורים הכפריים שלאורך רצועת החוף.

זו עומדת להיות כפי הנראה הסופה הקשה ביותר בארה"ב ב-12 השנים האחרונות. אפילו ההוריקן סנדי הזכור לרע, שפגע בניו יורק ובניו ג'רזי לפני כחמש שנים, היה חלש יותר מזה שצפוי כעת.

מושל טקסס המליץ לתושבים להתפנות במהירות מבתיהם ולהישמע להוראות שיפורסמו בהמשך. גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביקש מתושבי טקסס להתכונן כנדרש, ואף צייץ בחשבון הטוויטר קישורים לאתרי האינטרנט של מרכזי החיזוי ורשויות החירום.

רבים מהתושבים כבר נטשו את האזור ואלו שנותרו פועלים למיגון הבתים. בחלק מהאזורים חילקו העיריות לתושבים שקי חול, כדי לבצר את הבתים, ובמקומות אחרים ציינו כי מדפי הסופרמרקטים רוקנו לגמרי.

תגיות:הוריקןהארוויטקסססופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה