חדשות בארץ

ליברמן משיב לביקורת: "אסור לנו לחזור על הטעות מעסקת שליט"

שר הביטחון ליברמן התייחס לטענות של משפחות שאול וגולדין: "יחיא סנוואר, מנהיג החמאס ששוחרר בעסקת שליט מציב דרישות שלא מאפשרות להתקדם לעסקה"

  • ה' אלול התשע"ז
אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (ראשון) לביקורת שהשמיעו משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי''ד, הטוענות כי ממשלת נתניהו לא פועלת להשיב את בניהן לקבר ישראל, ולא מפעילה לחץ על החמאס. "אני מקבל בהבנה ובאהבה את הביקורת של משפחות גולדין ושאול, וממשיך להיות מחויב באופן אישי להשבתם לישראל של הדר ואורון ושל אזרחינו המוחזקים ברצועת עזה בניגוד לדין הבינלאומי. אני רואה בכך חשיבות ערכית ומוסרית עליונה, בראש ובראשונה כלפי המשפחות, וכלפי צה"ל ומדינת ישראל", אמר שר הביטחון.

ליברמן אמר את הדברים בעקבות פרישתו של ליאור לוטן, מתאם ראש הממשלה לנושא השבויים והנעדרים. עוד הדגיש ליברמן כי ''אסור לנו לחזור על הטעות בעסקת שליט. באותה עסקה שוחררו 1,027 מחבלים, בהם רוצחים ומשלחיהם, כולל מחמוד קוואסמה ששוחרר לרצועה ומימן את חטיפת שלושת הנערים, ויחיא סנוואר שמנהיג את חמאס ברצועת עזה. אותו סנוואר שמציב כיום דרישות נוקשות שלא מאפשרות להתקדם לעסקה כלשהי.

"חשוב לזכור עוד, כי 202 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו מאז על ידי מערכת הביטחון על מעורבות בטרור, מתוכם 111 עדיין נמצאים בכלא הישראלי; ושבעה ישראלים נרצחו במעורבות ישירה או עקיפה של משוחררי אותה עסקה''.

משפחת גולדין הגיבה אף היא להתפטרותו של לוטן: "אנו מבקשים להודות לליאור לוטן על העבודה המאומצת שביצע בהתנדבות בשלוש השנים האחרונות", נמסר ממשפחת גולדין. "בעקבות ההתפטרות של ליאור, אנחנו מרגישים שננטשנו על ידי הממשלה. ההתפטרות לא מפתיעה, לאור דברים שהתרחשו בתקופה האחרונה. מאחורי המילים 'הממשלה עושה הכול כדי להשיב את הדר ואורון' ניצבת מציאות עגומה שבה לא נעשה דבר כדי להחזיר את הבנים.

"אנו דורשים מנתניהו ומליברמן למנות מחליף בדחיפות, ליישם את החלטות הקבינט כפי שהתקבלו בינואר האחרון וללחוץ את חמאס בכל דרך אפשרית ואפקטיבית בכדי להשיב את הבנים לישראל".

ממשפחת שאול נמסר: "אנו מודים ללוטן על עבודתו, למרות שלא נשאה פרי ודורשים מממשלת ישראל למנות במהרה נציג אחר שיפעל להשגת פריצת הדרך המיוחלת למען השבתו של אורון. כל יום של עיכוב במינוי הקבע יוכיח לנו שממשלת ישראל לא שמה את סוגית השבת הבנים בראש סדר העדיפויות".

אמו של אברה מנגיסטו, אגרנש, אמרה בעקבות התפטרותו של לוטן: "בני מוחזק על לא עוול בכפו וחייו בסכנה. אני מקווה שקיימת מחויבות אמיתית של הממשלה להחזרתו".

תגיות:עסקת שליטאביגדור ליברמןמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה