חדשות בעולם

מפחדים מרכב אוטונומי? לא תאמינו מה הסיבה לכך

מחקר חדש שערכה 'אינטל' חקר לעומק מה בדיוק מפחיד אנשים ברכבים אוטונומיים, וכיצד ניתן לסייע להם להתגבר על הפחד

  • ו' אלול התשע"ז
 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

מחקר שנערך בינואר האחרון על ידי "איגוד המכוניות האמריקאי" בדק יותר מ-1,000 אזרחי ארה"ב את גישותיהם לגבי רכבים אוטונומיים. מן המחקר עלה כי 78% מהאנשים מפחדים לנסוע במכונית שנוהגת בעצמה; 54% מהנהגים הודו שירגישו פחות בטוחים לנהוג אם יידעו שהם חולקים את הכביש עם מכוניות אוטונומיות; ועם זאת, 59% מהנהגים השיבו שהם מעוניינים שברכב הבא שלהם יהיו טכנולוגיות אוטונומיות.

בעקבות תוצאות אלו, החליטה חברת 'אינטל' לחקור לעומק מה בדיוק מפחיד אנשים ברכבים אוטונומיים, וכיצד ניתן לסייע להם להתגבר על הפחד.

בסוף השבוע האחרון פרסמה החברה את תוצאות הניסוי שערכה בקרב 10 נהגים, שהסכימו לנסוע ברכב אוטונומי במסלול סגור, ולהתראיין לפני, במהלך ואחרי הנסיעה.

מסקנות הניסוי הצביעו על כך שהנוסעים הוטרדו מאי היכולת לתקשר עם נהג אנושי, והם חשו שהרכב מעניק להם יותר מדי מידע אודות נסיעתו, באמצעות דיבור ועל ידי הצגת הסברים על פעילותו על גבי מסך בתוך הרכב. לדברי הנוסעים, ראוי היה להסתפק בפחות תקשורת בין הנוסע לרכב.

עוד עלה מהמחקר כי העובדה שההגה והדוושות הנעים לבד, ללא אדם ואף ללא רובוט, דווקא הלחיצו יותר את האנשים. "אם היו ההגה והדוושות נעלמים לחלוטין, היינו מרגישים בטוח יותר עם העובדה שבמכונית אין נהג", אמרו הנוסעים.

מסקנה נוספת מעניינת היא שהורים שמחו על האפשרות לשלוח ילדים לנסיעה לבד, ובכך לחסוך זמן. גם אנשים המכורים לעבודה ציינו כי בכך שהם לא צריכים לנהוג, הם יכולים להתעסק בענייניהם בזמן הנסיעה ולהרוויח זמן. עם זאת, מספר נוסעים ציינו שעבור בעלי מוגבלויות, רכב אוטונומי הוא חיסרון, מפני שבדרך כלל נהגים אנושיים מסייעים לבעלי מוגבלויות לעלות אל הרכב ולרדת ממנו - מה שרכב בלי נהג לא יכול לעשות.

אחת ממסקנות הניסוי מצאה חן ביותר בעיני החברה, שמנסה לקדם את שיווק הרכבים האוטונומיים: הנסיעה ברכב האוטונומי הפחיתה משמעותית את החשש של הנוסעים מנסיעה ברכבים כאלה - מה שמצביע על כך שהפחד מרכב אוטונומי מגיע בעיקר מחוסר ניסיון.

תגיות:טכנולוגיהרכב אוטונומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה