חדשות בעולם

נתניהו למזכ"ל האו"ם: "איראן מסייעת לחיזבאללה להתחמש"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה ריבלין, שציינו בפניו את העובדה שאיראן בונה בלבנון מפעלים לייצור טילים

  • ו' אלול התשע"ז
נתניהו עם מזכ"ל האו"ם גוטרש (צילום: לע"מ)נתניהו עם מזכ"ל האו"ם גוטרש (צילום: לע"מ)
אא

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הגיע הבוקר (שני) לישראל, זו הפעם הראשונה. את ביקורו פתח ב"יד ושם" והשתתף בטקס קצר באוהל "יזכור", שבמהלכו הניח זר לזכר הנספים בשואה וחתם על ספר המבקרים. "כמזכ"ל האו"ם אני מחויב להילחם באנטישמיות ובכל צורות נוספות של אי סובלנות שלא הצלחנו למגר מן העולם", אמר גוטרש.

לאחר מכן המשיך מזכ"ל האו"ם לפגישות עם נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. "האו"ם קיבל מנדט למנוע את התחמשות החיזבאללה, אך אלפי כלי נשק נכנסים ללבנון ומפרים את החלטת האו"ם", אמר נתניהו לגוטרש. "איראן הופכת את סוריה לבסיס צבאי כחלק ממטרתה המוצהרת לחסל את ישראל. היא רוצה להשתמש בסוריה ולבנון כקו הקדמי נגד ישראל. איראן בונה בלבנון ובסוריה אתרים לייצור טילים מונחים שמיועדים לישראל.

ראש הממשלה נתניהו האשים את האו"ם וטען כי הוא נכשל בכל מה שנוגע לישראל. "ככל שזה נוגע לתפקידו לשמור על המורשת העולמית. אונסק"ו שם ללעג את המורשת הזו. האו"ם אמור לקדם שלום, אך מאפשר נאומי הסתה פלסטינית; אמור לפעול למען זכויות אדם, אך מאפשר הפרת זכויות אדם ומאשים את ישראל בהפרת זכויות אדם.

"זה דבר שישראל לא יכולה לקבל וגם האו"ם לא אמור לקבל. הגיע הזמן לבהירות גדולה יותר מצד האו"ם. אני מאמין שמנהיגותך יכולה לעשות הבדל. אני מאמין שאתה יכול לעשות שינוי חשוב. אני מקווה לעבוד איתך ביחד ולקדם את הרעיון הנהדר הזה, שהאו"ם הוקם כדי לשמור על האנשים בעולם", קבע ראש הממשלה.

הנשיא ריבלין הוסיף והדגיש כי לא יתכן שאיראן תקבל את הזכות כחברה באו"ם להמשיך ולהסית מעל במת המליאה נגד מדינת ישראל. הנשיא הבהיר כי אמירות אלה מנוגדות לערכי האו"ם ומאפשרות הפצה של אנטישמיות מעל במה חשובה זו.

גוטרש, מצדו, השיב לנשיא כי "אתם יכולים להיות בטוחים שאקפיד לממש את אמנת האו"ם לנהוג במדינת ישראל בשוויוניות. מצד שני, גם אני לא מסכים לעתים עם מדיניות ישראל - וזה לגיטימי. נמשיך להיות חברים של ישראל ונחפש פתרון לשלום. לא נאפשר לאנטישמיות לשרור".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, ליווה את המזכ"ל במהלך הביקור ואמר לו: "בימים שבהם אנו עדים לגילויי אנטישמיות מזעזעים ומסוכנים, העולם כולו צריך להתייצב מול האנטישמיות ולהוקיע אותה".

בהמשך היום עתיד גוטרש להיפגש גם עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי.גוטרש צפוי גם להיפגש עם בני משפחותיהם של החייל השבוי אורון שאול והנעדרים אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד.

תגיות:ביבי נתניהואנטוניו גוטרשאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה