חדשות בעולם

צפון קוריאה ממשיכה להתסיס: שיגרה טיל שחלף מעל יפן

צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי לטווח בינוני שחלף מעל יפן ונחת בים. למרות עשרות הניסויים שערכה לאחרונה צפון קוריאה, מדובר בצעד נדיר

  • ז' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זעם ואימה ביפן: אמש (שני) שיגרה צפון קוריאה טיל שחלף מעל יפן ונחת בים. מערכת ההתרעה של ממשלת יפן, J-Alert, פרצה לשידורי הרדיו והטלוויזיה והזהירה את האזרחים מפני הטיל ששוגר.- מול חופי האי הוקאידו שבצפון יפן, כך דיווחו גורמים רשמיים ביפן ובדרום קוריאה.

הטיל שוגר מאזור סונאן, סמוך לבירת צפון קוריאה, פיונגיאנג, טס למרחק של 2,700 ק"מ והגיע לגובה של כ-550 ק"מ. הטיל נפל לים במרחק של 1,180 ק"מ מזרחית לקייפ ארימו שבהוקאידו. מומחים מעריכים כי מדובר בשיגור טיל לטווח בינוני, כנראה מסוג "הוואסונג-12".

יפן ודרום קוריאה אישרו את הדיווח. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי "הפעולה הפזיזה של צפון קוריאה היא איום חסר תקדים, רציני וחמור על העם שלנו". עוד הוסיף ראש הממשלה היפני כי הוא סיכם עם טראמפ להגביר את הלחץ על צפון קוריאה.

ממשרד החוץ הדרום-קוריאני נמסר: "אנו נגיב בעוצמה על בסיס הברית האיתנה שלנו עם ארה"ב, אם צפון קוריאה תמשיך בהתגרויות בתחום הגרעין והטילים".

יצוין כי בתקופה האחרונה, תחת שלטונו של קים ג'ונג-אין, ערכה צפון קוריאה עשרות ניסויים בטילים בליסטיים, אך למרות זאת, שיגור הטיל מעל יפן נחשב צעד נדיר וקיים חשש להסלמה צבאית.

בעקבות הניסוי, צפויה מועצת הביטחון של האו"ם להתכנס לדיון חירום שיתקיים בהמשך היום. כזכור, בתחילת החודש החליטה המועצה פה אחד על הטלת סנקציות חדשות על צפון קוריאה בתגובה לשני שיגורי הטילים ארוכי טווח שביצעה.

תגיות:צפון קוריאהטיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה