חדשות בעולם

יוסטון הפכה לוונציה: גשמי הזעף יורדים בעוצמה אדירה

אמריקה הגדולה, המעצמה מספר אחת בעולם, שוב עומדת חסרת אונים מול איתני הבריאה. העיר יוסטון הפכה לנהר סוער

  • ז' אלול התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המים שצפו וגעשו, המפלס שלהם הלך ועלה מבלי להראות איזה סימן להתמתנות. אלמלא היתה זו יוסטון, העיר הגדולה בטקסס והרביעית בגודלה בארה"ב, ניתן היה לחשוב בטעות שמדובר באזור מלחמה במדינת עולם שלישי.

איתני הבריאה היכו בעוצמה בעיר הענקית, הופכים אותה באחת לנהר סוער, מימיו מתפשטים ושוטפים כל הנקרה בדרכם – מכוניות, בתים, אנשים וטף. המציאות עלתה על כל דמיון: העיר יוסטון מעולם לא נראתה מוכה וחבולה כל כך.

בימים שקדמו לספו הזהירו הרשויות מפני הצפוי. תחזיות מזג האוויר היו קודרות, אולם אף אחת מהן לא דמתה למציאות. בניגוד לצפי לפיו כ-7,000 בני אדם ייאלצו להתפנות מבתיהם, בפועל עשרות אלפים מצאו עצמם ללא קורת גג, או בבית שקורת הגג הספוגה במים לא שווה מאום.

הקושי העיקרי עמו מתמודדים בטקסס, הוא הגשם הכבד שממשיך לרדת ולא מאפשר למפלס המים לשקוע. לפי התחזיות, המשקעים צפויים להימשך עד יום שישי והם יוסיפו לקו המים בין 30 ל-60 סנטימטרים. מרכז ההוריקנים הלאומיים של ארה"ב אף הנפיק אזהרות לסופת טורנדו במישור החוף הצפוני של טקסס ובכמה אזורים בדרום מזרח מדינת לואיזינה.

בכלי התקשורת המקומיים בטקסס התקבלו מאז סוף השבוע כ-60 אלף שיחות ובהן בקשות לחילוץ. ככל שהתרבו המים, התרבו הסיפורים האנושיים של התושבים שנלכדו בסופה הגדולה. התושבים תקועים ללא חשמל ומתמודדים עם מציאות מורכבת: הרשויות ביוסטון, שחוששות לאובדן חיי אדם, קוראות ליותר משני מיליון תושבים להישאר בבתיהם ולא לסכן את חייהם ברחובות המוצפים. אלא שהמים שחדרו לבתים רבים לא הותירו לדייריהם ברירה אלא להימלט החוצה, לרחובות רוויי המים.

עד כה דווח על 8 הרוגים בסופה, שהחלה כסופת הוריקן בדרגה 4, וכעת מוגדרת כסופה טרופית. בין ההרוגים נמנית אישה מבוגרת שניסתה לנסוע עם רכבה ברחובות המוצפים. הרכב נתקע בשיטפון, היא נאלצה לצאת ממנו – וטבעה למוות.

מצמרר לראות כיצד אמריקה הגדולה, המעצמה מספר אחת בעולם, שוב עומדת חסרת אונים מול איתני הבריאה. ארה"ב על צבאה האדיר, עם הציוד המשוכלל ביותר בעולם, מביטה בבעתה במראות הקשים של העיר הטובעת. לפני 12 שנים היתה זו סופת ההוריקן הקטלנית שהטביעה את העיר ניו-אורלינס וגרמה למות יותר מ-1,800 תושבים. הפעם זו סופה פחות קטלנית, אבל נזקיה חמורים מאוד. גם במאה ה-21, עם כל פלאי הטכנולוגיה, עדיין גם הספקנים ביותר חייבים להודות בפה מלא כי "כוחו וגבורתו מלא עולם".

תגיות:ארה"ביוסטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה