חדשות בעולם

שר האוצר של יפן בהתבטאות מכעיסה ומקוממת: "היטלר פעל ממניעים נכונים"

התקשורת היפנית רותחת בימים האחרונים, לאחר התבטאות חריפה של שר האוצר טארו אסו – שהביע את הערכתו כלפי הנאצים ואף אמר שהיטלר 'פעל ממניעים נכונים', כדבריו. ומסתבר שזו אינה הפעם הראשונה

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

התקשורת היפנית רותחת בימים האחרונים, לאחר התבטאות חריפה של שר האוצר טארו אסו – שהביע את הערכתו כלפי הנאצים ואף אמר שהיטלר 'פעל ממניעים נכונים', כדבריו.

כתוצאה מפליטת הפה שלו, ספג אסו ביקורת קשה והיום (ד') חזר בו והתחרט על אמירותיו הגזעניות.

את הדברים נשא אסו במהלך דיון במפלגה הליברל-דמוקרטית שאליה הוא שייך, ובתוך דבריו ציין כי היטלר שהרג מיליוני בני אדם אמנם לא היה אדם טוב, אבל המניע שלו לרציחות המתועבות של יהודים, על לא עוול בכפם - היה נכון.

כחלק מההתנצלות שלו הסביר אסו שאת הדוגמה של היטלר הביא בכדי להדגיש את החשיבות הגדולה שיש בהישגים פוליטיים: "באופן כללי, ברור מהדברים שאמרתי שאני מתייחס להיטלר במונחים שליליים, וברור שהמניעים שלו היו לא נכונים. לא התכוונתי להגן על היטלר, וזה לא היה הולם שציטטתי אותו כדוגמה. אני מבקש לחזור בי", אמר.

ולמרות ההתנצלות, יצויין כי זו אינה הפעם הראשונה שבה שר האוצר וראש הממשלה לשעבר – מתבטא באופן שנוי במחלוקת, אודות היטלר והנאצים. בשנת 2013 למשל, הוא עורר סערה רבתי  ואף נקרא להתפטר מתפקידו, לאחר שטען כי החוקה של יפן זקוקה לשינוי מהותי, ויש ללמוד מהנאצים כיצד לשנות אותה באופן הראוי. "הנאצים שינו את החוקה הגרמנית במהירות, קצת לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה – ואנחנו צריכים ללמוד מהם", אמר אז והתסיס את הרוחות סביבו.

גם אז מיהר אסו לפרסם התנצלות על דבריו אלו, אך סירב בתוקף להגיש את התפטרותו.

תגיות:שר החוץיפןהיטלרהתבטאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה