חדשות בארץ

קיבלתם לינק לכרטיס טיסה חינם? היזהרו. זוהי הונאת וואטסאפ

הונאת רשת מציה כרטיסי טיסה חינם, ומשכנעת את הגולש התמים להשאיר פרטים אישיים ולהוריד תוסף זדוני לדפדפן. אל תיפלו בפח

  • ט' אלול התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

שוב הונאת רשת, הפעם מתוחכמת יותר מהרגיל: גולשים רבים קיבלו לאחרונה לינק בווטסאפ, שמפנה אותם לקבלת כרטיסי טיסה בחינם באחת מחברות התעופה המובילות בעולם.

מדובר בהונאת ווטסאפ, אשר באופן מתוחכם משכנעת את הגולש להשאיר פרטים אישיים על מנת לקבל, כביכול, את הכרטיסים. לאחר השארת הפרטים הוחיוב לשתף את ההודעה עם שמונה ממכריו – מובל הגולש התמים להורדת תוסף זדוני לדפדפן. התוסף נשאר על גבי הטלפון ואוסף על הגולש מידע פרטי ואישי.

ההונאה החדשה מועברת בעיקר באפליקציית הוואטסאפ וגם ברשתות חברתיות, ביניהן פייסבוק. זהו למעשה עוקץ מסוג קליקבייט, שמושך את הגולש להשאיר עבורו פרטים אישיים באמצעות הבטחה לכרטיסי טיסה בחינם.

לחיצה ראשונית על הקישור מובילה לאתר המכיל 21 אייקונים לחיצים של חברות תעופה מוכרות בעולם, כאשר המשתמשים מוזמנים לבחור באחת מהן ולקבל את כרטיסי הטיסה הרצויים. כאשר מקליק הגולש התמים על אחת החברות, הוא נדרש לענות על מספר שאלות בסיסיות, ביניהן: איפה שמעת על המבצע הזה? ועוד. לאחר התשובות, נדרשים הקרבנות עצמם לשתף את ההודעה עם 8 ממכריהם – על מנת לממש את הזכייה. באופן זה ההודעה הופכת וויראלית וגורמת לגולשים רבים להאמין לה, כיוון שקיבלו את הידיעה ממכר אמין שלהם.

למרבה התחכום, בעמוד השאלות יש עמודת תגובות שמתעדכנת על ידי משתמשים פיקטיביים, שמציינים כי זכו במספר כרטיסי טיסה ומשתפים בהתלהבות את תוכניות הנסיעה שלהם. השיא בהונאה הוא הדרישה להוריד תוסף לדפדפן, שמטרתו היא לאגור מידע אישי אודות הגולש ושימושיו ברשת.

מעברת קמפרסקי, שחשפה את ההונאה, ציינה בהודעת האזהרה שלה כי "אנו תקווה שהגברת המודעות תמנע מהמשתמשים להפוך לקורבנות של הונאות מסוג זה".

תגיות:כרטיס טיסההונאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה