חדשות בעולם

צפון קוריאה הכריזה: ערכנו ניסוי בפצצת מימן; האדמה רעדה

הבוקר הורגש רעש אדמה בעוצמה של 6.3, באזור שבו ממוקם אתר הניסויים הגרעיניים של צפון קוריאה. מספר שעות לאחר מכן הודיעה צפון קוריאה כי ערכה ניסוי בפצצת מימן

  • י"ב אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צפון קוריאה מאשרת הבוקר (ראשון) באופן רשמי את הדיווחים על ניסוי גרעיני שערכה, וטוענת: "ביצענו ניסוי מוצלח בפצצת מימן". ההודעה נמסרה בטלוויזיה הצפון קוריאנית כשלוש שעות אחרי הניסוי. המגישה הצפון קוריאנית הדגישה כי מדובר ב"פצצה שאפשר להרכיב על טיל בליסטי בין-יבשתי" - איום ברור על ארה"ב ועל שאר אויבותיה של פיונגיאנג.

זהו הניסוי הגרעיני השישי בתולדות צפון קוריאה. פצצת מימן, פצצה תרמו-גרעינית היא פצצה גרעינית שבתוכה גרעיני המימן עוברים היתוך גרעיני לגרעינים כבדים יותר. עוצמתה של פצצת המימן גדולה פי 100 לערך משל פצצת האטום ונמדדת ביחידות של מיליוני טונות TNT, מגהטון. אגב, למרות שמספר פצצות כאלו נוסו בעבר ע"י המעצמות, מעולם לא נעשה בה שימוש בזמן מלחמה.

מוקדם יותר הבוקר רעדה האדמה בעוצמה של 6.3 בחצי האי הקוריאני. דרום קוריאה ומדינות נוספות באזור חוששות שמקורו של רעש אדמה הוא ניסוי גרעיני שביצעה צפון קוריאה.

דרום קוריאה הודיעה כי בכוונתה לכנס את מועצת הביטחון הפנימית לנוכח רעידת האדמה שעל פי החשש נובעת מניסוי של שכנתה מצפון. גם בהודעה שפרסמה סין נאמר כי קיים חשש שאכן בוצע פיצוץ.

רעש האדמה הורגש במחוז קילג'ו שבו ממוקם אתר פנגי-רי, שבו מבוצעים הניסויים הגרעיניים של המדינה המבודדת. רעידות קודמות שהיו באזור זה נגרמו בשל ניסויים גרעיניים.

טרם דווח על נפגעים או על נזק.

מספר שעות טרם הפיצוץ הודיעה צפון קוריאה כי הצליחה לפתח נשק גרעיני "מתקדם יותר" - פצצת מימן חדשה שניתן להרכיב על טיל בליסטי בין-יבשתי חדש. סוכנות הידיעות הממשלתית KCNA דיווחה כי לנשק שפותח "כוח הרסני אדיר".

ברשת CNN האמריקנית דווח כי אם הטענה של צפון קוריאה על הפיתוח נכונה - מדובר בהתקדמות אדירה ביכולות הנשק הגרעיני של פיונגיאנג. "אם הם הצליחו לפתח ראש נפץ גרעיני שהם יכולים להרכיב על טיל, יש בידם יכולת אמיתית לפגוע בארצות הברית", אמר גורם אמריקני צבאי לרשת.

ההודעה על ההתקדמות הגרעינית מגיעה כשבוע לאחר שצפון קוריאה שיגרה טיל לטווח בינוני מסוג הוואסונג-12. הטיל, שפותח לאחרונה, חלף מעל יפן ונחת בים, מול חופי האי הוקאידו. גורמים רשמיים בדרום קוריאה וביפן מסרו אז כי השיגור מהווה מהלך שנחשב להסלמה חמורה במתיחות בחצי האי הקוריאני.

תגיות:צפון קוריאהרעידת אדמהניסוי גרעיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה