חדשות בעולם

דרום קוריאה מגיבה לניסוי המתסיס: טילים בליסטיים, F-15 וארטילריה

במהלך הלילה ביצעה דרום קוריאה תרגיל באש חיה באזור בו נערך יום קודם לכן הניסוי הגרעיני בפצצת מימן

  • י"ג אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דרום קוריאה הגיבה לניסוי המתסיס שערכה צפון קוריאה: הלילה (שני) הודיע הצבא הדרום קוריאני כי ביצע אימון התקפי באש חיה באזור שבו ערכה צפון קוריאה ניסוי גרעיני בפצצת מימן, יום קודם לכן. שישי במספר, הפעם בעזרת פצצת מימן.

בהודעת הצבא נאמר כי האימון כלל, בין היתר, תקיפות של מטוסי קרב, שיגורים של טילים בליסטיים וירי ארטילרי. הטילים הבליסטיים היונמו ופצצות ה"סלאם" ששוגרו ממטוסי ה-F-15 פגעו במטרותיהם בים המזרחי. עוד נאמר בהודעה כי התרגיל הנוכחי נערך אך ורק על ידי הצבא הדרום-קוריאני, אך בקרוב ייערכו אימונים משותפים עם הכוחות האמריקניים שנמצאים באזור. 

במהלך הלילה שוחח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטלפון עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, והבטיח לו כי ארצו תגן על עצמה ועל בעלות בריתה במלוא יכולותיה. גם שר החוץ היפני טארו קונו שוחח עם מקבילו האמריקני רקס טילרסון, והשניים סיכמו לעבוד בשיתוף פעולה צמוד לטובת הגברת הלחץ על צפון קוריאה מצד האו"ם.

מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה כי תכנס מחר ישיבת חירום בעקבות הניסוי הגרעיני, ומזכיר ההגנה האמריקני ג'ים מאטיס ציין כי הנשיא טראמפ תודרך בעניין כל האפשרויות הצבאיות שעומדות לפניו בתגובה לניסוי.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב בחומרה על הניסוי הגרעיני. "צפון קוריאה עשתה ניסוי גרעיני גדול. המילים והמעשים שלה ממשיכים להיות עוינים ומסוכנים מאוד כלפי ארה"ב", צייץ הנשיא. "צפון קוריאה היא מדינה סוררת שהפכה לאיום גדול ולמבוכה לסין, המנסה לעזור – אך ללא הצלחה רבה".

טראמפ השמיע ביקורת על הקו הפייסני שנשיא דרום קוריאה ניסה להציג עד כה מול המשטר של צפון קוריאה. "דרום קוריאה מגלה, כפי שאמרתי לה, שהדיבורים שלה על פיוס עם צפון קוריאה לא יעבדו, הם מבינים רק דבר אחד!", כתב הנשיא ברמזו על איומיו הקודמים להפעלת כוח צבאי נגד צפון קוריאה.

כזכור, הנשיא טראמפ מתבטא כנגד צפון קוריאה באופן חריף ביותר. בשבוע שעבר אמר כי "נגמרה תקופת הדיבורים" בנוגע לאיום הצפון קוריאני, ובחודש שעבר הזהיר כי אם פיונגיאנג תמשיך לאיים על ארה"ב ולסכן אותה היא תיענה ב"זעם ואש שהעולם לא ראה מעודו".

תגיות:ניסויצפון קוריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה