ונשמרתם

מהו תאריך התפוגה של הביצים שלכם? ייתכן שתיאלצו להשמיד אותן

קניתם ביצים של חברת "יש מעוף", שהתאריך האחרון לשיווקם הוא עד ה-20 באוקטובר? אל תשתמשו בהן

  • י"ד אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרדי החקלאות והבריאות קוראים לציבור להשמיד כמות שיא של 11 מיליון ביצים נגועות בסלמונלה מזן אלים שיצאו לשוק. על פי ההוראה, אין לצרוך ביצים מהמשווק "יש מעוף", שהתאריך האחרון לשיווק שמופיע עליהן הוא כל תאריך עד ה-20 באוקטובר.

חיידק הסלמונלה התגלה במסגרת בדיקות סלמונלה שגרתיות שמשרד החקלאות עורך בחודשים האחרונים. במקביל, דיווח משרד הבריאות על עלייה בתחלואה הקשורה לסלמונלה ונרשם קשר ישיר בין הזיהום לתחלואה.

משרד החקלאות זיהה את ארבעת הלולים מהם הגיעו הביצים, ואסר לשווק מהם ביצים. המשרד מתכנן להמית את להקות התרנגולות.

אמנם, על פי הוראות משרד החקלאות, סלמונלה מושמדת בבישול ובחום גבוה, ועל כן יש לבשל ביצים באופן מושלם. עם זאת, הפעם דורש  משרד הבריאות להורות להשמיד אותן לחלוטין. במשרד הבריאות הבהירו לאנשי משרד החקלאות שאין מקום לפשרות בנושא.

משרד הבריאות קורא לציבור לא להחזיר את הביצים לחנויות, כדי לא לגרום לזיהום משני ובכך להגדיל את התפרצות המחלה, אלא להשמיד אותם בעצמו. החשש הוא כי החיידק נמצא גם על אריזות הקרטון של הביצים, ועל כן יש למהר ולהשמידן ולא לטלטלן בחזרה למשווק.

סלמונלה הינו חיידק שכיח בעולם ומדינת ישראל עושה מאמצים כדי למזער את הימצאותו. במסגרת התוכנית לניטור סלמונלה בלולי הטלה נבדקו כבר 60% ממשקי המטילות במדינת ישראל ונמצא כי שכיחות הסלמונלה מזן האנטריטידיס בלולי ההטלה בישראל עומד על פחות מ-3% אחוזים.

סלמונלה היא משפחה של חיידקים שמונה למעלה מאלפיים מינים שונים. חלק מהמינים עלולים לגרום למחלות שונות בבני אדם ובבעלי חיים כשלרוב מדובר על מחלות שהביטוי העיקרי שלהן הוא במערכת העיכול.

המקור המרכזי לזיהום של סלמונלה הוא מוצרי עופות, אשר לרוב מדובר בבשר עוף או בביצים. הזיהום של הביצה יכול להתרחש באופן חיצוני בעקבות הפרשות מערכת העיכול של התרנגולת, אך במקרים מסוימים הוא יכול להיות ממקור פנימי ולזהם את הביצה עוד כשהיא בגופה של התרנגולת. 

תגיות:ביציםפג תוקף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה