חדשות בארץ

בן ה-4 דימם מהאף וסבל כאבים עזים. הסיבה לכך תצמרר גם אתכם

ילד שיחק עם סוללה עגולה ושטוחה שחדרה לאפו. הסוללה גרמה לבצקת, דימום וכאבים עזים

  • ט"ו אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ילד בן 4 מהגליל העליון סבל מכאבים עזים, וסיפר להוריו כי שיחק עם מטבע כסף שנכנס לאפו. ההורים סברו כי הוא מתלוצץ, מאחר שהם מקפידים שלא להחזיק מטבעות בהישג ידיו של הילד.

כאשר החל הילד לדמם מאפו והכאבים התגברו החליטו ההורים לפנות עלזרה רפואית. בינתיים הראה להם הילד את ה"מטבע" עימה שיחק: סוללה עגולה ושטוחה, המשמשת להפעלת משחקים אלקטרוניים.

האם המבוהלת מיהרה עם בנה לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי זיו. ד"ר אלה אבן טוב, רופאה בכירה במחלקת אף אוזן גרון, הוזעקה למקום ושלפה את הבטרייה מאפיו של הפעוט במהירות רבה ובהליך זעיר פולשני.

הסוללה ששהתה באף הזעיר החלה לגרום לבצקת ודימום, ונוצר צורך להוציא אותה באופן מיידי.

חשוב להבין כי להבדיל מחפצים אחרים, יחס הרופאים לסוללה הינו אחר ומצריך פעולת התערבות דחופה. כאשר הסוללה באה במגע עם הגוף ועם הלחות שבתוכו, היא מתחילה לייצר זרמים חשמליים הגורמים כאב, ומדליפים את החומר הקורוזי המסוכן שנמצא בסוללה. החומר גורם לכוויה כימית קשה במגע עם הרקמות ולעיתים לנזקים בלתי הפיכים.

חילוץ הסוללה מאפיו של הפעוט הסתיים בס"ד בהצלחה, אך טרם ידוע מה מידת הנזק שנגרמה לפעוט, שיצטרך להיות במעקב והמשך טיפולים.

"עצמים זרים באף או בפה אצל ילדים בגילאי 3-4, הינם תופעה נפוצה מאוד, שכן זהו שלב התפתחותי בו הם חוקרים את גופם ואת העולם הסובב אותם ומתנסים רבות בטעימה ובהרחה של חפצים", אומרת ד"ר אבן טוב, "אך היחס לסוללה הוא אחר. יש להוציא אותה באופן מיידי מהגוף".

"אם קיים חשד לגוף זר מסוג סוללת כפתור, לא להתמהמה. חובה לפנות למיון מיידית בכל שעה, ללא דיחוי'', מדגישה הד"ר. 

תגיות:דימוםכאבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה