חדשות יהדות

תגובות נזעמות נגד כוונת נתניהו להתיר משחקי כדורגל בשבת

ראש הממשלה פתח במהלכים שיאפשרו קבלת היתר למשחקי כדורגל בשבת והותקף בשלל תגובות נזעמות. "זהו חילול השבת הכי המוני שיש"

ביבי נתניהו וראשי הסיעות החרדיות (צילום: קובי גדעון, לע"מ)ביבי נתניהו וראשי הסיעות החרדיות (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

תגובות נזעמות נשמעו במשך השבוע האחרון בעקבות כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר משחקי כדורגל בשבת. נתניהו דרש מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי לגבש המלצות שיאפשרו הענקת היתר כללי לפעילות ענף הכדורגל בשבת.

הצורך בהיתר הגיע בעקבות כך ש'התנועה למדינה יהודית' הגישה עתירה בשמם של שחקני כדורגל שומרי דת שביקשו לאסור את המשחקים בשבת, מכיוון שלפעילות של ענף הכדורגל אין היתר עבודה חוקי מטעם המדינה. כבר לפני כשנתיים קבע בית הדין לעבודה כי אכן אין היתר חוקי כזה.

בעקבות כך הודיע נתניהו כי הוא יעניק היתר חריג לענף הכדורגל, וכך ימנע מצב בו בג"ץ יאסור את קיום המשחקים בשבת.

שלל תגובות נזעמות הגיעו בעקבות כך מצד חברי כנסת שונים, כמו שרת התרבות והספורט מירי רגב שהודיעה: "אני מתנגדת לכל הרחבה של חילול שבת בענף הכדורגל, מעבר לססטוס קוו הקיים". גם במפלגות החרדיות זעמו. יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור התבטא בעמוד הפייסבוק שלו: "ראש הממשלה נרדם בשמירה על מעמד השבת והצביון היהודי. כעת הוא מבקש לאשר לקיים משחקי כדורגל בשבת".

מועצת הרבנות הראשית  אף קיימה השבוע ישיבה שדנה בנושא, ובה התייחס לכך רבה של באר שבע, הרב יהודה דרעי, המכהן כאחד מחברי המועצה. הוא טען: "מנסים לפתות את הנציגים החרדים שתמורת הפסקת עבודות הרכבת בשבת, הם יוותרו על היתר הכדורגל. אסור שהרבנות תשתוק, אנחנו יכולים לקנות עולמנו בשעה אחת אם יעלה בידינו למנוע את זה".

מאוחר יותר הוסיף הרב דרעי (אחיו של אריה דרעי): "עבודות הרכבת ופתיחת המרכולים בשבת הן אפילו לא טיפה מן הים לעומת חילול השבת ההמוני בכדורגל".

בישיבת מועצת הרבנות היו גם רבנים שציינו כי רצונו של נתניהו להתיר משחקי כדורגל בשבת, עלול להוביל ל"חילול שבת הכי המוני שיש". הסיבה לכך, לטענתם, היא שהמשחקים מגיעים יחד עם שידורי טלוויזיה ורדיו.

גם ברשויות המקומיות יש מי שנלחם במשחקי הכדורגל. הרב אייל עמרמי, מרבני שכונת הר חומה פנה אתמול (רביעי) לנציגים בעיריית ירושלים וביקש מהם למנוע את משחקי הכדורגל של הקבוצות העירוניות בשבת, אשר המתבצעים במגרש השוכן בהר חומה. הרב עמרמי פנה לנציגי העיר בדברים הבאים: "כיהודים שומרי תורה, חובה עלינו במיוחד בחודש אלול למנוע משחקי כדורגל בשבת. אם לא נעשה זאת כעת, התופעה תתפשט לשכונות נוספות בעיר".

תגיות:כדורגלחילול שבתראש הממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה