חדשות בעולם

סוריה זועמת: ישראל תקפה יעדים צבאיים

צבא סוריה אישר את הדיווחים לפיהם ישראל תקפה לפנות בוקר מתקן המהווה בסיס לפיתוח נשק כימי ואחסון טילים

  • ט"ז אלול התשע"ז
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

הבוקר (חמישי) הודיע הצבא הסורי כי מטוסי קרב ישראליים תקפו יעדים של צבא סוריה. בהודעה הרשמית נמסר כי "חיל האוויר הישראלי שיגר בשעה 2:42 לפנות בוקר כמה טילים מהשטח האווירי הלבנוני לעבר אחד ממוצבי צבא סוריה, הממוקם בסמוך למסייאף, מה שהביא למותם של שני חיילים ולנזק ברכוש.

"התקיפה מוכיחה את התמיכה הישירה של ישראל בארגון דאעש ובארגוני הטרור הנוספים", נמסר עוד בהודעה. "צבא סוריה מזהיר מפני ההשלכות החמורות של פעולות תוקפנות מסוג זה על הביטחון והיציבות באזור".

במקביל, במרכז לפיקוח על זכויות אדם שמושבו בלונדון ציינו כי האתר שהותקף הוא המרכז למחקרים מדעיים המייצר נשק לא-קונבנציונלי.

על פי ההודעה הרשמית של הצבא הסורי, התקיפה בוצעה משטח לבנון ונהרגו שני חיילים ונגרם נזק. בישראל לא מאשרים ולא מכחישים את הדיווחים

התקיפה, שככל הנראה מקורה בישראל, מתרחשת בשיאו של תרגיל הגיס הצפוני ("אור הדגן") הגדול ביותר שצה"ל ערך מזה 19 שנה, ומדמה מלחמה בחיזבאללה. בשיא התרגיל חגים עשרות מטוסי קרב בכל רגע נתון בשמי הצפון בנוסף לכלי טיס בלתי מאוישים ומסוקים רבים שלוקחים חלק באימון הנרחב, שיסתיים בשבוע הבא.

בחודשים האחרונים כבר אומת השימוש בסארין, גז עצבים קטלני שאת כל מצבוריו הייתה אמורה סוריה להשמיד כחלק מההסכם בין ארצות הברית לרוסיה ב-2013, שהושג אחרי המתקפה הכימית הקטלנית בפרברי דמשק. עם זאת, הדוח, שחובר בידי צוות משימה מיוחד של הארגון הבינלאומי נגד נשק כימי, לא קבע עד היום מי עשה את השימוש בגז.

בסך הכול, חוקרי האו"ם תיעדו 33 מתקפות כימיות – 27 בוצעו בידי כוחות המשטר, כולל שבע מתקפות בין 1 במרץ ל-7 ביולי. האחראים ליתר המתקפות טרם זוהו. הדוח התבסס על 43 עדי ראיה, קורבנות וצוותי חירום שהיו קשורים למתקפה, כמו גם על תמונות לוויין, תמונות של שרידי ההפצצה ועל אזהרות מוקדמות.

אסד ואנשיו הכחישו שוב ושוב שנעשה שימוש בנשק כימי במהלך מלחמת האזרחים המדממת בסוריה. לאחר שהטבח הכימי במחוז אידליב פורסם בחודש מארס האחרון, והובילו לתקיפה אמריקנית של הבסיס הצבאי ממנו המריאו המפציצים הסוריים, הסביר אסד כי תקיפותיו בח'אן שיח'ון פגעו במחסן אמצעי לחימה השייך לכוחות המורדים – ומשם דלף הנשק הכימי האסור. בדוח פסלו חוקרי האו"ם את הטענה הזו והטילו את האשמה על אסד.

תגיות:סוריהישראלפיתוח נשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה