חדשות בעולם

ראש עירית ברלין: "החרם על ישראל מזכיר את התקופה הנאצית"

אחרי חודשים בהם ישב בחיבוק ידיים נחלץ סוף סוף ראש עירית ברלין לגנות את פעילות קמפיין החרם על ישראל בברלין, ולהבטיח לעשות הכל כדי לבלום אותו

  • ט"ז אלול התשע"ז
ראש עירית ברלין, מיכאל מולר (צילום: shutterstock)ראש עירית ברלין, מיכאל מולר (צילום: shutterstock)
אא

במשך חודשים ארוכים נמתחה ביקורת חריפה על ראש עיריית ברלין, מיכאל מולר, משום שלא עשה די לעצור את קמפיין החרם נגד ישראל הפועל בעיר. עכשיו, לקראת 'צעדת אל קודס' המתכוננת בברלין, מולר החליט לנקוט צעדים.

בעקבות פגישה אתמול עם ראש המועצה המרכזית של הקהילות היהודיות בגרמניה, הבטיח ראש העיר כי "יהיו כללים חמורים ואכיפה על כל עוברי החוק'" בצעדה המתקרבת, בה משתתפים מוסלמים, אנשי שמאל קיצוני, ניאו נאציים, ותומכי פלשתין שונים. ברלין אוסרת על הצגה של דגלי חיזבאללה במצעד, ומולר הבטיח לאכוף את האיסור הזה. המצעד מאורגן על ידי הממשל האיראני וקורא להשמדתה של ישראל, ומולר אמר כי ינקוט בצעדים משפטיים נגד מארגניו, וכי הדבר הטוב ביותר יהיה 'לאסור על קיום המצעד'.

מולר ישב בחיבוק ידיים במשך תקופה ארוכה בה גדלה פעילות החרם על ישראל בעיר, כולל תקרית שבה הופרע נאומה של ניצולת שואה מישראל. לאחרונה הכריז מרכז שמעון ויזנטל כי הוא מתכנן לכלול את מולר ברשימת 'עשרת המקרים הגרועים ביותר של אנטישמיות וחרם נגד ישראל' ל-2017, ונראה כי האיום הזה גרם למולר להתנער סוף סוף מאדישותו.

"אנשי החרם נגד ישראל עומדים עם שלטים אנטישמיים לפני בתי עסק בברלין. אלה שיטות בלתי נסבלות מהתקופה הנאצית", אמר מולר. "נעשה כל מה שאפשר כדי למנוע מימון ומקום לפעולות החרם נגד ישראל".

"שום דבר לא משמח אותנו יותר מהסרת ראש עירית ברלין מרשימת אלה שאנחנו שוקלים לגנות אותם", הגיב מרכז שמעון ויזנטל בשיחה עם ה'ג'רוזלם פוסט'. "הגינוי של ראש העיר לתנועת החרם על ישראל הוא בדיוק סוג ההצהרות שאנחנו צריכים כדי לדחוק לשוליים ולהביס את התנועה האנטישמית ושונאת השלום הזו".

תגיות:ברליןנאצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה