חדשות בארץ

מהפכת השירות בטאבו: האם התור סוף סוף יתקצר?

מהיום ניתן לבצע עסקאות מכר וחכירה באופן מקוון, בלי להתייצב בלשכות רישום המקרקעין. השירות החדש מיועד לעו"ד המחזיקים בכרטיס חכם

  • כ' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אגף רישום והסדר מקרקעין (טאבו) הודיע כי מהיום (שני) ניתן לבצע עסקאות מכר וחכירה לדירות בבתים משותפים באופן מקוון. זאת במסגרת פיילוט חדש, שיאפשר לבצע עסקאות אלו באופן מקוון, מבלי להתייצב בלשכות רישום המקרקעין. ממשרד המשפטים נמסר כי השירות החדש צפוי לקצר בכ-60% את משך זמן הטיפול בבקשות.

מדי שנה מוגשות ללשכות רישום המקרקעין כ-110 אלף בקשות לרישום זכויות מכר וחכירה. השירות החדש, שנועד לייעל את הטיפול בבקשות, מיועד לעו"ד המחזיקים בכרטיס חכם, ובשלב הפיילוט יתאפשר ביצוע עסקאות בדירות בבתים משותפים, ללא שעבודים ומשכנתאות בלבד. בהמשך, השירות יורחב לפעולות ולסוגי נכסים נוספים.

הפעולה תתבצע באתר האינטרנט של האגף באמצעות הגשה מקוונת של שטר חתום על ידי הצדדים לעסקה, סרוק ומאומת בחתימה אלקטרונית.

השירות החדש מצטרפת לצעדים נוספים של הטאבו לייעול השירות לאזרח, בהם פיתוח שירותים מקוונים באמצעות יצירת ממשקי עבודה מקוונים מול הבנקים וגופים ממשלתיים כמו רשות המיסים, רשות האכיפה והגביה, משרד הפנים, ורשות מקרקעי ישראל, וכן אפשרות להגיש בקשה לרישום הערת אזהרה באופן מקוון.

שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, אמרה כי: "השירות החדש הוא בבחינת בשורה של ממש עבור כל אדם אשר מבקש למכור או לרכוש דירה, והוא מהווה דוגמה מצוינת למאמצינו להסיר את נטל הבירוקרטיה ולטיוב תהליכים. אנו פועלים למימושם ויישומם של הפיתוחים הטכנולוגים על מנת להקל על קבלת שירותים ומיצוי זכויות, והטאבו הוא דוגמה מצוינת למה ניתן להשיג כאשר מפנים משאבים לביסוס שירותים אונליין".

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, ציינה כי: "מהפיכת השירות המקוון בטאבו היא כבר עובדה קיימת. מעבר לשיפור השירות, מדובר במהפכה מהותית בטווח הארוך, שתייצר ודאות משפטית בעסקאות במקרקעין, תצמצם את ההתדיינות המשפטית ותשנה את הפסיקה בתחום".

תגיות:רישום מקרקעיןעסקאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה