חדשות יהדות

אבל בקהילה היהודית של מקסיקו: מחותנו של הרב הראשי נהרג ברעידת האדמה

הרב חיים אשכנזי ז"ל, מחותנו של הרב הראשי של מקסיקו, נספה ברעידת האדמה הקטלנית. גופתו נמצאה במהלך החג בין הריסות בנין המשרדים בו שהה

  • ד' תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מספר הנספים ברעידת האדמה שפקדה את מקסיקו ממשיך לטפס והוא עומד כעת מעל 400.

במשלחת הישראלית ממשיכים לתור אחרי ניצולים. יחידת זק"א וכדנה שיצאה למקסיקו מצאה במהלך החג את גופתו של חיים אשכנזי ז"ל, היהודי שנעדר מאז רעידת האדמה הקשה במדינה. הגופה אותרה באתר שבו קרס בניין המשרדים בו שהה אשכנזי במהלך רעידת האדמה.

נעדר נוסף שאחריו חיפשו צוותי זק"א אותר בריא ושלם, מחוץ לאזור שנפגע ברעידת האדמה הקשה.

רעידת האדמה הקשה פקדה את מקסיקו ביום שלישי שעבר, ערב ראש השנה. הרעידה, בעוצמה של 7.1 היתה הורגשה בדרום מקסיקו ובבירה מקסיקו סיטי.

יותר מ-400 איש נהרגו, עשרות עדיין מוגדים כנעדרים, בניינים רבים קרסו והחשש לחייהם של הלכודים גובר. המונים יצאו לרחובות בעקבות הרעש מחשש לקריסת מבנים נוספים. מוקד הרעש היה בעיר אטנחינגו הממוקמת דרומית לבירה מקסיקו סיטי. מרבית ההרוגים הם במחוז מורלוס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על סיוע הומניטארי למקסיקו, בעקבות רעידת האדמה הגדולה בשנים האחרונות, משלחת ישראלית יצאה לפני ראש השנה למדינה. "ישראל קיבלה בקשה לסיוע בעקבות רעידת האדמה הקשה במקסיקו", נמסר ממשרד ראש הממשלה. "נתניהו הורה על סיוע והפעלת מבצע חילוץ והצלה ולהיכנס למקסיקו בהקדם האפשרי". הצוותים פעלו בימי החג על פי הנחיותיו של הרב הראשי של מקסיקו.

גם בשעות אלו, חמישה ימים לאחר הרעידה, עובדים מחלצים סביב השעון תוך מטרה להציל ניצולים, אך ככל שחולפות השעות החשש לחייהם של הלכודים גובר.

תגיות:מקסיקופטירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה