חדשות בעולם

העתק משער טיטוס ניתן במתנה מישראל לאונסק"ו

בתגובה להחלטות אונסק"ו נגד הקשר שבין העם היהודי להר הבית ולכותל, העניק שגריר ישראל באונסק"ו למנכ"לית הארגון רפליקה של שער טיטוס ברומא

  • ו' תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כרמל שאמה הכהן, שגריר ישראל באונסק"ו, נתן הבוקר העתק משער טיטוס, אותו הכינה רשות העתיקות, לאירינה בוקובה, מנכ"לית אונסק"ו. ההעתק נמסק בטקס שהתקיים במטה אונסק"ו בפריז.

מדובר בהעתק מדויק של חלק מתוך הדופן הפנימית של שער טיטוס ברומא. את הרעיון למתנה ייחודית זו הגה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והיא מהווה תגובה להחלטה של הוועד המנהל של אונסק"ו מהשנה שעברה, אשר מכחישה את הזיקה של העם היהודי לכותל ולהר הבית. בחלק זה של שער טיטוס נראית תהלוכת ניצחון של חיילים רומאים לאחר שהחריבו את בית המקדש השני והגלו את העם היהודי. ניתן לראות בתהלוכה חיילים אשר נושאים את מנורת המקדש, יחד עם כלי קודש נוספים מבית המקדש.

פיסת היסטוריה זו מוכיחה למעשה את קיומו של בית המקדש השני בהר הבית, ואת העובדה שהאזור מעולם לא ננטש מרצון – אלא נחרב על ידי כוחות זרים. אמת זו מוכחשת על ידי מדינות ערב. כעת תוצג הרפליקה במטרה ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם.

בטקס המסירה השתתפו מייקל וורבס, יו"ר הוועד המנהל של אונסק"ו, ואיתו השגרירים של איטליה, צרפת, הולנד, ספרד ועוד. כרמל שאמה הכהן אמר בטקס כי שער טיטוס לא נבנה על ידי יהודים או על פי בקשתם, אלא על ידי הרומאים שבקשו לפאר את עצמם לפני כ-2000 שנה. זהו אבסורד וצחוק הגורל, אמר כרמל שאמה, שדווקא מוצג כזה, שבמשך שנים רבות נמנעו יהודים מלעבור דרכו, מכיוון שייצג השפלה וחורבן לעם היהודי – הופך להיות מייצג ומוכיח את הקשר של העם היהודי לירושלים ולכותל.

שאמה הכהן הוסיף ואמר כי ההחלטות שמתקבלות באונסק"ו נגד ישראל מסכנות חיי אדם, ואף הודה למנכ"לית אונסק"ו על שהתנגדה להחלטות הללו, למרות התקפה מצד הלובי הערבי. הדברים, יש לציין, נאמרו שעות ספורות בלבד לאחר הפיגוע בהר אדר הבוקר.

מנכ"לית אונסק"ו אמרה כי שער טיטוס שברומא מיצג אירוע טראגי בהיסטוריה היהודית, ומוכיח ללא ספק את הקשר בין היהודים לירושלים.

תגיות:שער טיטוסאונסק"ו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה