חדשות בריאות

רוצים להיות אנשים אופטימיים ומאושרים? מחקר חדש מסביר כיצד

מחקר חדש שנערך על 2,000 סטודנטים מוכיח שחברות עם אנשים חיוביים מסייעת לנו לחוש תחושות שמחה ואופטימיות

  • ז' תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שנערך לאחרונה על 2,000 סטודנטים באוניברסיטת וורוויק מאושש את מה שחשנו תמיד: אנשים חיוביים גורמים לנו להידבק מהם ולהיות שמחים, בעוד שאנשים שליליים גורמים לנו להידמות להם ולהיות במצב רוח רע בדיוק כמותם.

במהלך המחקר נשאלו הסטודנטים על מעגל החברים שלהם ועל ההשפעה של החברויות הללו על מצבם הכללי. לאחר חצי שנה הם נשאלו שוב אודות השפעת החברויות שלהם על מצבם הכללי.

מניתוח התשובות נמצא שמצב רוח של קבוצת חברים הוא מדבק, בין אם הוא טוב ובין אם הוא רע. למעשה, נמצא ש"ככל שיש יותר חברים עם מצב רוח רע, כך עולה הסיכוי שגם מצב הרוח שלהם יהפוך גרוע יותר, וכן יש סבירות נמוכה יותר שמצב רוחם ישתפר, ולהפך בהקשר לחברים עם מצב רוח טוב".

החוקרים הסבירו את ממצאי המחקר כמצב מידבק הגיוני. "מדובר בתגובה אמפתית נורמלית שכולנו מכירים, ומשהו שאנו מבינים בשכל הישר", הם אמרו. עוד במהלך המחקר אבחנו החוקרים בין מצב רוח רע לבין דיכאון. "התוצאות מראות שגם מצב רוח טוב וגם מצב רוח רע הם מדבקים, אך בעוד מצב רוח טוב הוא מדבק מספיק כדי לגרום לאנשים לעבור ממצב של דיכאון למצב בו הם לא מדוכאים, מצב רוח רע אינו מדבק מספיק כדי לגרום לאדם להיות בדיכאון", אמרו. 

תגיות:אופטימיותשמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה