חדשות בריאות

מחקר מעודד: אין לכם זמן לעשות כושר? תטאטאו את הבית

פעילות גופנית היא חיונית לבריאותו של האדם, אך סוג הפעילות פחות משנה. מחקר חדש מצביע על כך שלפעילויות ניקיון שגרתיות יש את אותו אפקט כשל אימון גופני

  • ח' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חדשות טובות בשביל כל מי שמבין שכושר זה חשוב, אך פשוט לא מצליח למצוא זמן לעשות זאת: מחקר חדש קובע שניקיון וביצוע מטלות ברחבי הבית יכולים לתרום לבריאות שלכם לא פחות מאימון גופני מפרך בחדר הכושר.

המסקנה תעודד את כל אלו העמלים רבות על סידור הבית וניקיונו. מסתבר שפעולות שגרתיות כמו טאטוא הרצפה ושטיפתה שומרות על הבריאות ומאריכות את תוחלת החיים.

המחקר נערך על 17,000 אנשים ב-17 מדינות שונות, וסקר את רמת הפעילות הגופנית ומצב הלב וכלי הדם במשך 7 שנים. ממצאי המחקר חד משמעיים: אימון שבועי של 30 דקות ביום או 150 דקות בשבוע מוריד ב-28% את סיכויי האדם למות בגיל מוקדם, וב-20% את הסיכוי שיפתח מחלות לב. החידוש במחקר הוא שסוג הפעילות הגופנית לא משנה כלל – עבודות כמו הליכה ברגל לעבודה, ניקיון או גינון נחשבות באותה מידה.

המחקר, שנערך על ידי צוות מאוניברסיטת מקמאסטר בקנדה, הפתיע את החוקרים. "ללכת לחדר הכושר זה נהדר", אמר מוביל המחקר סקוט ליר, "אבל הזמן שאנחנו יכולים להשקיע בזה מוגבל. אם נוכל ללכת ברגל לעבודה, או למקומות אחרים, זה יכול לעזור".

מסקנות המחקר ברורות: פעילות גופנית היא קריטית לבריאותו של האדם, אך סוג הפעילות פחות משנה: לפעילויות ניקיון שגרתיות ולהליכה סתמית לעבודה יש אותו אפקט כשל אימון גופני בחדר כושר.

 
 
 
 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:פעילות גופניתכושר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה