חדשות בעולם

רוב ענק: 90% מאזרחי קטלוניה הצביעו בעד היפרדות

יום אלים שכלל עימותים קשים בין שוטרים ומפגינים הסתיים בתוצאה חד משמעית: 90% מהמצביעים במשאל העם תומכים בהיפרדות מספרד

  • י"ב תשרי התשע"ח
שוטרים מול אזרחים בקטלוניה (צילומסך: מתוך טוויטר)שוטרים מול אזרחים בקטלוניה (צילומסך: מתוך טוויטר)
אא

הרשויות המקומיות הקטלוניה הודיעו הלילה (שני) כי מתוצאות כמעט סופיות עולה כי 90% מכלל המצביעים הצביעו בעד ההיפרדות מספרד.

נשיא קטלוניה קרלס פוגד'מון מסר כי התוצאות הסופיות יתפרסמו בימים הקרובים, ועל פי הקולות שנספרו כרגע – מדובר ברוב מוחץ הדורש עצמאות: מתוך 2,262,424 קולות שנספרו - יותר מ-2 מיליון תושבים תמכו בהכרזת העצמאות.

יום אלים במיוחדת עבר על קטלניה, לאחר שממשלת ספרד קבעה כי הבחירות אינם חוקיות. אלפי שוטרים תקפו מיליוני מפגינים, השתלטו על קלפיות והחרימו פתקי הצבעה. בעימותים האלימים נפצעו 844 בני אדם ונזקקו לטיפול רפואי. במקביל, המפגינים לא טמנו ידם בצלחת והגיבו אף הם באלימות כבדה: 33 שוטרים נפצעו במהלך העימותים.

ממשלת קטלוניה הגיבה לאלימות השוטרים, ואמרה כי ספרד היא "הבושה של אירופה" בגלל הדרך שבה הגיבה למשאל העם לעצמאות החבל. דובר הממשלה הקטלאנית ג'ורדי טורול אמר ש"מה שהמשטרה עושה זה פשוט פראות, זו שערורייה בינלאומית". 

ההצבעה היא ללא ספק קריאת תיגר על השלטון המרכזי בראשות ראש ממשלת ספרד, מריאנו רחוי, המתנגד לתהליך העצמאות. רחוי הצליח לשכנע את בית המשפט החוקתי במדינה להכריז עליה כבלתי חוקית ואמר אמש בנאום לאומה כי "היום לא היתה הצבעה על הגדרה עצמית. שלטון החוק שלנו איתן והוא ניצב אל מול הפרובוקציות. רוב הקטלאנים לא השתתפו בהצבעה והחליטו להתייצב לצד הדמוקרטיה שלנו". הממשל הספרדי המרכזי, תוך הפעלת סמכויות החוקה והחוק הספרדי המרכזי, הצהיר כי תהליך הבחירות "אינו חוקי וחסר משמעות".

תגיות:קטלוניההצבעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה