חדשות בעולם

כך סוכלה עסקת הנשק הענקית של צפון קוריאה, שכללה ממכר עשרות אלפי טילים

ארה"ב לחצה, מצרים נסוגה: כך סוכלה עסקת הנשק הגדולה ביותר בהיסטוריה: 30,000 טילי נ"ט עשו את דרכם מצפון קוריאה למצרים

  • י"ב תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גורמים אמריקניים העבירו מידע לקהיר על עשרות אלפי רקטות נ"ט שנמצאות על ספינה עם דגל קמבודיה: על פי הדיווח הלילה (שני) בוושינגטון פוסט, הספינה שטה תחת דגל קמבודיה, במטרה להתחמק מהסנקציות הבינלאומיות הכבדות המוטלות על המדינה הקומוניסטית, אחרי שגורמים בכירים במצרים שילמו מיליוני דולרים כדי להסתיר את תכולתה - 30 אלף טילי נ"ט.

לפי הדיווח, האירוע התרחש באוגוסט שעבר. אז, העבירה וושינגטון מסר לקהיר כי הספינה, "ג'י שון", הפליגה מקוריאה הצפונית עם צוות צפון קוריאני, המסתיר מטען תחת יריעות בד כבדות. סוכני מכס מצרים המתינו לכלי השיט, כשזה נכנס למים הטריטוריאליים של מצרים ופשטו עליו. שם הם גילו את תכולת הטילים העצומה.

בתום חקירה ממושכת עלה כי היעד למשלוח היה מצרים, בעלת בריתה של ארצות הברית. לפי גורמים אמריקניים וגורמים מערביים המעורים בנושא, החקירה של האו"ם חשפה מארג סבוך של קשרים, שכולל עסקאות בין אנשי עסקים מצריים לקוריאה הצפונית. התקרית גרמה לארצות הברית להגביר את הלחץ על מצרים, כדי שזו תחדל מניסיונותיה לרכוש כלי נשק מהמשטר הקומוניסטי המבודד.

חוקרי האו"ם הגדירו את תפיסת התחמושת כ"גדולה בהיסטוריה שהוחרמה במסגרת הסנקציות על צפון קוריאה". מהחקירה עולה כי אנשי עסקים מצריים רכשו ציוד עבור הצבא המצרי בגובה מיליוני דולרים מצפון קוריאה, תוך נקיטת פעולות להסתרת העסקאות.

מדובר בהפרה מסוכנת של החרם הצבאי על צפון קוריאה. הסחר העולמי בנשק שמאפשר מימון חיוני ומסוכן לתכנית הגרעין והטילים של משטרו של קים ג'ונג און.

תגיות:צפון קוריאהטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה