חדשות בעולם

האם מרק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מתכוון לרוץ לנשיאות ארה"ב?

גם אתם נתקלתם בפוסטים 'יהודיים' של מרק צוקרברג? לא, הוא לא מתקרב ליהדות: הוא פשוט רוצה לרוץ לנשיאות

  • י"ב תשרי התשע"ח
מרק צוקרברג (צילום: shutterstock)מרק צוקרברג (צילום: shutterstock)
אא

אם גם אתם נתקלים לאחרונה בפוסטים עם אלמנטים יהודיים של מרק צוקרברג, מתמונה של נרות שבת ויין קידוש ועד בקשת סליחה בערב יום כיפור, אל תיתפסו מהר מידי לתקוות שבקרוב תראו את צוקרברג בריאיון להידברות, מספר בהתרגשות על מסע ההתקרבות ליהדות שלו. צוקרברג, יהודי מתבולל הנשוי לגויה, איננו מחפש לשוב לשורשים היהודיים שלו. מה שהוא מתכנן כנראה לעשות, אומרים פרשנים אמריקאים, הוא לרוץ לנשיאות ארצות הברית.

בארץ עם רוב דתי כמו ארצות הברית, אדם בעל תדמית חילונית לגמרי יתקשה להיבחר על ידי כל 50 המדינות להיות נשיא ארצות הברית. בהתאם לכך, צוקרברג מבקש לרכך את תדמיתו החילונית בכך שהוא מתחיל לפזר אלמנטים יהודים סנטימנטליים בפוסט שלו. יהדות אמיתית? חלילה. כנר על הגג? למה לא.

להשערות על עתידו הפוליטי של צוקרברג יש בסיס לא רק בפוסטים שהוא מפרסם לאחרונה. צוקרברג שכר לא מזמן עורך סקרים פרטי, הוא החל לבקר במפעלים אמריקאים שאין קשר בינם לבין הייטק, התחיל להופיע במדינות שבאופן מסורתי מטות את כף המאזניים בבחירות לנשיאות, ואף נאם בטקס חלוקת תארים של קולג' מוכר – מנהג מסורתי של פוליטיקאים מתחילים (וגם וותיקים) בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

צוקרברג אמנם מכחיש בינתיים שהוא מתכוון לרוץ לנשיאות, אבל אף אחד לא לוקח את ההכחשות שלו ברצינות. בעידן טראמפ, מתגבשת בארצות הברית סברה לפיה כל מועמד רציני לנשיאות בעתיד יהיה צריך להיות אדם מוכר מאד בתחומו, אם לא סלבריטאי. צוקרברג לא רק עונה על הדרישה הזו – הוא גם מחזיק ברשותו את הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם. איזה נכס אלקטורלי שווה יותר יכול להיות?

אם אכן התחזיות יתגשמו וצוקרברג יחליט לרוץ, כנראה נזכה לראות אותו מתמודד מול טראמפ: צוקרברג הוא ליברל ואין ספק כי יתמודד רק במסגרת המפלגה הדמוקרטית. באופן אירוני, עם זאת, מה שיקשה עליו לכבוש את המועמדות הדמוקרטית הוא בדיוק הדבר שהוא מחשיב כנכס שלו: רשת פייסבוק. בקמפיין הבחירות האחרון הואשמה פייסבוק לעיתים קרובות בקידומן של 'חדשות מזוייפות' על פני עובדות אמיתיות, מה שסייע בנצחונו של טראמפ, ולאחרונה גם התגלה כי היא אפשרה לרוסיה לרכוש פרסומות שיסייעו לטראמפ. צוקרברג יצטרך עוד הרבה פוסטים משפחתיים מתקתקים בניחוח יהודי קל כדי להתגבר על הכעס הדמוקרטי כלפיו.

תגיות:מרק צוקרברגנשיא ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה