חדשות בארץ

מחדל חמור בצה"ל: פקודה סודית "נגנבה" מבסיס צבאי בדרום

קציני צה"ל ערכו ביקורת בבסיס צבאי בדרום והצליחו לגנוב משם פקודה סודית, שהיתה אמורה להיות מאובטחת היטב

  • י"ג תשרי התשע"ח
בסיס צה''ל (צילום: דוברות המשטרה)בסיס צה''ל (צילום: דוברות המשטרה)
אא

מחדל חמור בצה"ל: הבוקר (שלישי) פורסם בערוץ 7 כי קצינים מחטיבת המבצעים של צה"ל שנשלחו לבצע ביקורת באחד מבסיסי פיקוד הדרום, הצליחו לשים את ידם על פקודה צבאית מסווגת ולהוציאה אל מחוץ לבסיס על אף שהוא אמור להיות מאובטח היטב.

הצנזורה אינה מאפשרת לגלות פרטים נוספים אודות האירוע החמור, אך ניתן לציין כי מדובר בפקודה אופרטיבית סודית העוסקת בפעילות אפשרית של צה''ל ברצועת עזה.

הפקודה היתה אמורה להיות מאובטחת היטב, ולמרות זאת הצליחו הקצינים לשים את ידם עליה. המשמעות חמורה: אם גורמים עוינים היו מצליחים לגנוב את הפקודה הסודית, ייתכן שהיא היתה מגיעה לידי האויב ומאפשרת לו להתכונן ליום שבו יוחלט בצה''ל ליישם את הפקודה.

דבר כזה, אם היה חלילה מתרחש, היה מהווה סכנה ממשית לחייהם של הלוחמים וגורם לפגיעה חמורה בביטחון המדינה.

מפקד פיקוד הדרום, האלוף אייל זמיר, הגדיר את גניבת המסמך כ"אירוע חמור ביותר שבו מצליחים לגנוב את ליבת הסוד של פיקוד הדרום ממחנה שאמור להיות שמור ומוגן מפני גורמים עוינים. זה אחד האירועים החמורים שאירעו", קבע האלוף.

הקצינים שערכו את הביקורת בבסיס הצבאי, שייכים למדור הגנת המחנה בחטיבת המבצעים, ומעת לעת הם נוהגים לערוך ביקורות בבסיסי צה"ל כדי לוודא שאלו מאובטחים כראוי ונהלי ביטחון המידע נשמרים בהתאם להנחיות הקפדניות.

כזכור, אתמול התגלתה פריצה למחסן צבאי בצפון הארץ. מהמקום נגנבו אמצעי לחימה, בהם מטעני נ"ט, מטען מסוג רעם, מוקשי נ"ט, לבנות חבלה וכדורי רובה. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת האירוע החמור.

תגיות:צה"לאבטחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה