חדשות בעולם

האם ישראלים יזכו לפטור מוויזה לארצות הברית?

ישראל הגיעה להבנות מול האמריקאים לגבי מאגר טביעות האצבע. האם אכן יוכלו ישראלים לבקר בארצות הברית ללא ויזה?

  • י"ג תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock(צילום: shutterstock
אא

אתמול נמסר בחדשות 2 כי ישנה התקדמות משמעותית בניסיון לפטור ישראלים מהצורך בוויזה לארה"ב. ישרה הגיעה להבנות עם ארה"ב, כך על פי הפרסום, לגבי הקמת מאגר משותף של טביעות אצבע – דבר שיהווה אבן דרך משמעותית בדרך לפטור המיוחל מוויזה.

במהלך החודשים האחרונים נסתה ישראל לקדם אישור כניסה מיוחד לישראלים לארה"ב, ללא ויזה. הסיבה העיקרית לסירוב לנושא עד כה הוא שהאמריקנים דורשים כי תושבי ישראל יכללו במאגר טביעות האצבע האמריקאי – כלומר להנגיש את המאגר הישראלי לארצות הברית באופן מלא. מדובר במהלך שמהווה בעיה מבחינת זכויות הפרט.

אתמול התקיימה ישיבה ראשונה בנושא של הצוות הבינמשרדי אשר משותף למשרד המשפטים, משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה, בראשו עומדת סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי. בישיבה נערכה התקדמות בנושא הקמת המאגר. חוטובלי כתבה אתמול בעמוד הפייסבוק שלה כי היא שמחה להוביל את המהלך לקבלת פטור מוויזה.

כיום, משרד המשפטים הוא המנהל מגעים מול הממשל האמריקני, במטרה להקים מאגר טביעות אצבע הלכה למעשה, תוך מזעור של הפגיעה בזכויות הפרט של האזרח בישראל. הנגישות למאגר הישראלי היא דרישת סף של האמריקאים, ובלעדיה לא יינתן פטור מוויזה. על מנת לעבור את המכשול הזה יהיה צורך בשינוי בחקיקה בישראל.

תגיות:ויזהישראליםארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה