חדשות בעולם

שריפות הענק בקליפורניה: מניין ההרוגים עומד על 40

כבר שבוע ימים נאבקים עשרות אלפי כבאים, בסיוע מטוסי כיבוי, בשריפות הענק המשתוללות ב-16 מוקדים בצפון קליפורניה שבארה"ב

  • כ"ה תשרי התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הלילה (ראשון) הודיעו הרשויות וכוחות הכיבוי בקליפורניה שמניין ההרוגים מהאש המשתוללת בצפון המדינה עלה ל-40 בני אדם. החשש הכבד הוא שלאור מספר הנעדרים הגבוה, מספר ההרוגים צפוי לעלות בימים הקרובים.

יותר מעשרת אלפים לוחמי אש, בסיוע מטוסי כיבוי ומסוקים, נאבקים כבר שבוע ימים בשריפות הענק במערב ארה"ב, כאשר הרוח, שמשתנה בכל העת, מקשה על כוחות הכיבוי להשתלט על האש.

16 מוקדי האש בצפון קליפורניה גרמו לעשרות לאבד את חייהם ולעשרות אלפים לעזוב את בתיהם; האש המשתוללת כילתה 860 אלף דונמים של חורש, צמחיה ועיירות.

כוחות ההצלה פועלים כדי לספק מזון ומחסה לרבים שאיבדו את בתיהם או נאלצו להתפנות. יותר מעשרת אלפים בני אדם פונו מבתיהם. אמש, פונו 3,000 בני אדם נוספים לאחר שזרמי הרוחות השתנו והאש התפשטה לכיוונים חדשים.

הרשויות עדיין חוקרות את נסיבות פרוץ השריפות, שהוגדרו כ"הקטלניות ביותר בהיסטוריה של קליפורניה". נכון לעכשיו אך נמסר כי, ככל הנראה, מה שהתחיל את האסון היו קווי חשמל שהופלו בשל רוחות חזקות שהשתוללו במדינה בשבוע שעבר.

"הכוחות עדיין נמצאים רחוק מביטחון", מסר קן פילמוט, מפקד כוחות הכיבוי במדינה. מארק גילארדוצ'י, ראש מערך כוחות ההצלה במדינה, הוסיף: "אנחנו אפילו לא קרובים לסוף מצב החירום שאנו נמצאים בו".

תגיות:שריפההרוגיםקליפורניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה