חדשות בעולם

מזכ"לית אונסק"ו החדשה: יהודיה ממוצא מרוקני

לאחר איומי הפרישה של ארה"ב וישראל מאונסק"ו, בחר הארגון מזכ"לית חדשה – אודרי אזולאי. האם בחירתה של יהודייה תסמל שינוי ביחס הארגון לישראל?

  • כ"ה תשרי התשע"ח
בעיגול: מזכ"לית חדשה לארגון אונסק"ו, אודרי אזולאיבעיגול: מזכ"לית חדשה לארגון אונסק"ו, אודרי אזולאי
אא

בסוף השבוע האחרון נבחרה מזכ"לית חדשה לארגון אונסק"ו: אודרי אזולאי, יהודיה צרפתית ממוצא מרוקני. המינוי החדש מגיע כאשר הארגון מתמודד עם המשבר החמור ביותר בתולדותיו: איומיה של ישראל וארה"ב בפרישה מיידית מחברות בו.

יום קודם לכן, ביום חמישי, הודיעה ארה"ב על החלטתה לפרוש מהארגון. שעות ספורות לאחר מכן הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את משרד החוץ להכין את הקרקע לקראת פרישת ישראל.

זמן קצר לאחר שנבחרה, ערכה המזכ"לית החדשה פגישה עם שגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן. במהלך הפגישה ניסתה אזולאי לפייס את השגריר הישראלי, באומרה שהיא מבינה שהארגון בראשו היא הולכת לעמוד צריך להשתנות ושיש צורך בביצוע שורת רפורמות.

מטרתה של אזולאי בדברים הפייסנים הללו היא אחת: להחזיר את הארגון ליוקרתו וחשיבותו.

בנאומה הראשון, אמרה אזולאי כי "הדבר הראשון שאני אעשה זה לפעול לשיקום אמינותו של הארגון, אמונתן של המדינות החברות בו ויעילותו, כדי שנוכל להתמודד עם האתגרים שעולמנו ניצב מולם. בעת זו של משבר, אני חושבת שאנחנו זקוקים יותר מאי-פעם לעבודה בארגון אונסק"ו, לתמיכה, לחיזוק הארגון ולתיקונים בו - לא לעזיבתו".

אודרי אזולאי, 45, היא יהודיה ממוצא מרוקני, ששימשה בעבר כשרת התרבות של צרפת. עמדותיה סוציאליסטיות. אביה היה יועץ למלך מרוקו הקודם, הוא מייעץ למלך מרוקו הנוכחי וחבר במרכז פרס לשלום.

תגיות:אונסק"ואודרי אזולאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה