חדשות בארץ

מבריק: קיבלתם קנס? תוכלו להיפטר ממנו ברכישת מערכת בטיחות לרכב

הצעת חוק חדשה מציעה להמיר את תשלום הדו"ח ברכישת מערכת בטיחות לרכב

  • כ"ה תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הצעת חוק חדשה של ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) מנסה לתעל את הקנס על עבירות תנועה לכיוון שעשוי להציל חיים.

על פי ההצעה, אזרח שייקנס על עבירת תנועה יוכל להמיר את תשלום הדו"ח ברכישת מערכת בטיחות המפחיתה תאונות דרכים. על פי ההצעה, יוגדר בחוק מספר מסוים של עבירות תנועה. נהג שנענש בגללן בקנס כספי יוכל להתקין מערכת בטיחות ברכבו, ובתמורה ינוכה הסכום מסכום הקנס שאותו קיבל.

"מצבי הסחת דעת נחשבים לגורם תאונות הדרכים המוביל בעולם", נאמר בהסבר להצעת החוק. "מערכות בטיחות שונות, ובהן אלו המיוצרות על ידי חברות מובילאיי ואייוואקס, מיועדות לתיקון טעויות אנוש מסוג זה והן מתריעות בפני הנהג על סטייה מנתיב ועל אי שמירת מרחק. אלא שעד לאחרונה לא היו תמריצים מיוחדים לנהגי ישראל להצטייד בהן", הסביר מלכיאלי.

"אדם שלא מציית לחוק נדרש לשלם קנס שהולך להכנסות המדינה. מעבר לעניין ההרתעה בעצם תשלום הקנס הכספי, מן הראוי שנעשה מעשה שיסייע בהפחתת התאונות, ומכאן למעשה נולדה הצעת החוק", המשיך הח"כ להסביר את העומד מאחורי הצעת החוק.

הצעתו של ח"כ מלכיאלי מצטרפת לתוכנית שהציג משרד התחבורה לפני כחודשיים, במסגרתה הקצתה המדינה 180 מיליוני שקלים שיחולקו בין בעלי כלי רכב שיתקינו מערכות בטיחות ברכביהם המשומשים. על פי התוכנית, נהג שיתקין ברכבו מערכת של מובילאיי או אייוואקס וכן של חברת א.ד.י מערכות יזכה להנחה של 1,500 שקל באגרת רישוי הרכב.

יצוין, לשם אישור החוק, נדרשת הסכמתו של משרד האוצר. גורם בכיר באוצר מסר ל'ידיעות' כי המשרד תומך בהצעה ובכוונתו לאפשר המרת קנסות תעבורה ברכישת מערכות בטיחות כחלק מהתוכנית שלה הוקצו 180 מיליון השקלים ובכך לא ייגרם אובדן הכנסות לקופת המדינה. גם במשרד התחבורה בירכו על הצעת החוק. 

תגיות:קנסרכב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה