חדשות בארץ

בית המשפט הורה לבטל את מכתבי הפיטורים לעובדי "נגב קרמיקה"

לאחר ש-140 עובדים מהמפעל פוטרו ביום שישי האחרון, הורה בית המשפט לבטל את המכתבים עד לדיון בנושא הבראת המפעל

  • כ"ו תשרי התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

ביום שישי, כזכור, הודיעה הנהלת מפעל "נגב קרמיקה" על סגירת המפעל, ופיטרה 140 מן העובדים, בעקבות הפסדים גדולים שמהפעל צבר. היום הורה בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע למפעל לבטל את המכתבים שנשלחו לזימון לשימוע לפני פיטורים עד ל-30 לחודש, אז ייערך דיון לגבי תוכנית ההבראה של המפעל.

ההסתדרות בקשה להמשיך את פעילות המפעל עד לדיון, אולם בית המשפט אישר סגירה של המפעל למשך שבועיים. עוד נקבע כי על הצדדים במשבר – הנהלת החברה, העובדים וההסתדרות – לנהל במהלך השבועיים הקרובים מו"מ לגבי תוכנית ההבראה של החברה, על רקע ההפסדים הגדולים. בנוסף התבקשו הצדדים שלא לנקות במהלכים חד צדדיים במהלך התקופה.

הפיטורים המדוברים עתידים לגרום לנזק משמעותי לערים דימונה וירוחם, שתושבים רבים משתיהן מועסקים במפעל. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר אתמול כי ההסתדרות לא תקבל את הפיטורים הפתאומיים והכוחניים של המפעל.

גם יו"ר ועד העובדים של המפעל, יעקב צרפתי, אמר כי הפיטורים הגיעו בהפתעה, וכי התחושה בקרב העובדים רעה מאד. העובדים מתוסכלים וכועסים, רבים מהם מבוגרים ולקראת פנסיה, ואין להם לאן ללכת במצבם הנוכחי.

לפני כחצי שנה שלח אורי גלבוע, מנכ"ל קבוצת "נגב" אשר רכשה את המפעל, מכתב לעובדים, בו כתב כי נעשה ניסיון להציל את המפעל בכל דרך, אך מכיוון שלא היה שיתוף פעולה מצד ועד העובדים ומצד ההסתדרות, הניסיון הזה נכשל, ואבדה התקווה להצלת המפעל.

תגיות:מפעלפיטורין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה