חדשות בעולם

סבתא גרמניה נשלחה לכלא: טענה שלא היו תאי גז במחנה ההשמדה אושוויץ

קשישה גרמנית הורשעה בפעם החמישית בהכחשת שואה אחרי ששוב טענה כי במחנה אושוויץ לא נרצחו יהודים

  • כ"ז תשרי התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בית  משפט גרמני גזר אתמול שישה חודשי מאסר על קשישה בת 88 בשם אורזולה הברבק, שזכתה לכינוי 'הסבתא הנאצית'.  עונש המאסר הגיע בעקבות הרשעה בעוון הכחשת שואה – הרשעה חמישית במספר עבור הגברת.

ההרשעה הנוכחית היא תוצאה של הופעה פומבית של הברבק בינואר האחרון, אז היא טענה כי לא היו תאי גז במחנה ההשמדה אושוויץ, וכי מעולם לא נרצחו בו 1.1 מיליון בני אדם. כאמור, זו הפעם החמישית בה הברקבק נשפטת על עבירות דומות, שכן החוק הגרמני מגדיר הכחשת שואה כהסתה לשנאה גזעית ומעניש עליה בחומרה. גם בעבירות קודמות נשפטה הברבק למאסר, אך היא עדיין חופשיה שכן הגישה ערעור על כל ההרשעות. גם הפעם היא הגישה ערעור מיידי על הפסיקה.

הברבק טענה להגנתה כי היא בסך הכל ציטטה מתוך ספר, אבל השופטים לא קיבלו את הטענה. הברבק היא קיצונית מוכרת בגרמניה ובעבר כיהנה כיושבת הראש של מחנה אימון ימני קיצוני, שנסגר על ידי הממשלה ב-2008 בעוון הפצת תעמולה נאצית. ב-2015 היא נשפטה לעשרה חודשי מאסר על כך שטענה בטלויזיה כי 'השואה היא השקר הגדול שמחזיק מעמד הכי הרבה זמן', ובמשפט שנערך לה דרשה מהשופט שיוכיח לה כי השואה אכן התרחשה. השופט, בתגובה, אמר שהוא לא מוכרח להוכיח לה שהעולם עגול.

בסוף השנה שעברה הברבק הורשעה שוב, הפעם בשל מכתב שכתבה לראש עירית דטמולד בתגובה למשפטו של שומר לשעבר במחנה אושוויץ, ובו טענה כי ברור לגמרי שאושוויץ היה מחנה עבודה בלבד ולא מחנה השמדה.

כאמור, כל עונשי המאסר שהושתו על הברבק טרם יצאו לפועל, בשל הערעורים שהגישה.

תגיות:מחנה השמדהאושוויץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה