חדשות בריאות

מחקרים מוכיחים: אכילת ירקות ופירות מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן

הסוד לחיים בריאים נמצא בחנות הירקות: צריכה יומיומית של 100 גרם ירקות ופירות שונים מפחיתה בעשרות אחוזים את הסיכון לחלות בסרטן

  • כ"ז תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן מפרסמים היום (שלישי) נתונים מעודכנים על תחלואת הסרטן בישראל.

הנתונים מעודדים: נצפתה עלייה משמעותית בסיכויים להחלים מסרטן. כיום כ-284 אלף ישראלים מחלימים מסרטן ומחקרים חדשים מעריכים כי בשנים הקרובות המספר הזה צפוי לעלות ביותר מעשרת אלפים איש לשנה.

מחקר נוסף שפרסמה האגודה מצביע על חשיבותם של שילוב פירות וירקות בתפריט באופן יום יומי: צריכה יומיומית של 100 גרם פירות מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן הוושט ב-16%, וצריכה יומיומית של אותה כמות ירקות מפחיתה ב-11% את הסיכון לחלות בסרטן זה. ההמלצה היא להרבות בפירות וירקות, ובפרט בירוקים וצהובים, כמו כרוב, כרובית וברוקולי.

עוד מדגישה האגודה כי מן המחקרים עולה שצריכת אלכוהול, אף במידה קטנה יחסית של 10 גרם ליום, מעלה את הסיכוי לחלות בסרטן ב-23%. צריכה יומית של 50 גרם בשר אדום ומעובד עלולה להגדיל את הסיכון למחלה בשיעור של קרוב ל-60%. כן ראוי להמעיט בצריכה של מזונות מעושנים וממולחים.

עוד מציינת האגודה למלחמה בסרטן כי עישון נרגילה מגביר את הסיכון ללקות בסרטן ריאות, וושט ושלפוחית השתן. בשל כך ממליצה האגודה להימנע לחלוטין מעישון לסוגיו ומשהייה במחיצת מעשנים.

על פי נתוני האגודה, על מנת לצמצם את הסיכון לחלות במחלה, יש להקפיד להפחית את הכמות הכוללת של הקלוריות בתפריט, ולהימנע מהשמנה; לצמצם צריכת שומנים במזון, במיוחד שומנים רוויים מהחי; להרבות בצריכה של מזון עשיר בסיבים; להרבות בשתיית מים ולהימנע ממשקאות מתוקים וממותקים.

כמו כן, ראוי להקפיד על ביצוע פעילות גופנית מבוקרת וקבועה, ולהימנע מחשיפה לשמש. בעת יציאה לשמש, חובה להקפיד על לבוש מתאים הכולל חבישת כובע, הרכבת משקפי שמש, שהייה בצל ומריחת מסנן קרינה.

תגיות:חדשות בריאותפירותירקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה