חדשות בעולם

תעלומה בסעודיה: מי בנה 400 מבנים מסתוריים ליד הר געש?

העולם רועש נוכח התגלית שנחשפה בימים האחרונים בסעודיה: 400 מבנים מסתוריים מאבן נמצאו על ידי Google Earth, באזור שעל פי החוקרים "אי אפשר לחיות בו". איך הם נוצרו אם כן, בדיוק ובחוכמה שכמותה ניתן לראות רק במבנים מעשי ידי אדם? להשם הפתרונים

תמונת תקריב של אחד המבנים (צילום: Google Earth)תמונת תקריב של אחד המבנים (צילום: Google Earth)
אא

400 מבני אבן דמויי איגלו ובעלי כעין שערי עץ בפתח העליון שלהם - התגלו באזור מדברי בסעודיה, סמוך להר געש. מדענים שבדקו את הצילומים שהתגלו בעזרת Google Earth גורסים כי מדובר במבנים עתיקים בני אלפי שנים - אך עדיין לא ניתן לאמוד את כמות השנים המדויקת.

חלק מן המבנים הצליחו לסקרן ביותר את החוקרים, היות וגודלם מוערך פי ארבעה מגודלו של מגרש כדורגל. "כמעט כל המבנים הללו נמצאו אך ורק בשדות לבה, מקום שאי אפשר לחיות בו", אמר החוקר פרופ' דיוויד קנדי, מאוניברסיטת מערב אוסטרליה. 

לדברי פרופ' קנדי, האזור שבו נמצאים המבנים הוא אזור נידח, נטול מים וצמחייה. "מהמקומות שהם ככל הנראה הכי פחות מזמינים למין האנושי", הסביר. "נראה שמדובר במבנים העתיקים ביותר בנוף הזה, שנבנו על ידי בני אדם", סיכם. 

מאמר מפורט שלו על הממצאים וההסברים המדעיים שלהם, אמור לראות אור בחודש הבא בכתב העת  Arabian Archaeology and Epigraphy. במסגרתו יתייחס קנדי גם למבנים הקטנים יותר שהתגלו, שאורכם מגיע לכ-12 מטרים בלבד. "כרגע אין כל הסבר מדעי ברור למטרת המבנים הללו", סיכם החוקר. 

תגיות:תעלומההר געשסעודיהמבנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה