חדשות בעולם

בגיל 96: כתב אישום הוגש נגד נאצי

למרות גילו המופלג, הוגשה תביעה נגד נאצי בן 96, שהיה מעורב ברצח יהודים ב"מבצע קציר הפתיחה", בו נרצחו כ-17,000 יהודים

  • ב' חשון התשע"ח
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

ביום שישי האחרון הוגש כתב אישום נגד נאצי בן 96, באשמת שותפות לרצח יהודים בשואה. שמו של הנתבע לא פורסם. כן ידוע שעבד במחנה ההשמדה מיידאנק בין אוגוסט '43 לינואר '44, וכי היה אז בן 22. הוא אף היה חבר בחברה החמישית של יחידת "המוות" של ה-SS, אשר שמרה על הסדר במחנה.

התובעים, בעיר פרנקפורט שבגרמניה, אמרו כי על פי המידע שקיים אצלם, הנאשם וגם אנשי SS אחרים ששהו במחנה ידעו על הרצח המאורגן של היהודים. על פי כתב האישום, הנתבע בן ה-96 היה מעורב ב"מבצע קציר הפתיחה", בו נהרגו יותר מ-17,000 יהודים – אשר נורו אל תוך קברים אותם נאלצו לכרות בעצמם לפני כן. כתב האישום מציין כי הוא תרם ברצון וביודעין למעשים הללו.

מאז משפטי נירנברג שהחלו לפני כ-70 שנה, ממשיכה גרמניה להעמיד לדין פושעים נאצים. בשנים האחרונות ישנם מעט מאד תביעות כאלה, הן בשל השנים הרבות שחלפו, והן משום שגם אותם שנתבעים לרוב מוגדרים כלא כשירים לעמוד לדין, בשל מצבם הרפואי. ב-7 השנים האחרונות הגיעו לבית המשפט רק 4 פושעים נאצים: ג'ון דמיאניוק בשנת 2011, רוסקר גרונינג ב-2015 וריינהולד הנינג ב-2016. משפט נוסף היה זה של הוברט זפק, אך משפטו התבטל לאחר שהתמוטט בספטמבר. כל המשפטים הללו נתמכו בראיה כי מספיק היה לעבוד במחנה מוות – גם ללא הוכחה לרצח ספציפי – על מנת להעמיד את הפושע לדין.

תגיות:נאציםרצח יהודיםשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה