חדשות בארץ

אושר: יוקם המגדל הרביעי של עזריאלי

התוכנית להקמת מגדל עזריאלי הרביעי אושרה. המגדל עתיד להיות בן 90 קומות – והשני בגובהו בארץ

  • ד' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב אשרה היום את התוכנית להקמת המגדל הרביעי של עזריאלי, במתחם בית ידיעות אחרונות. המגדל הרביעי עתיד להיות השני בגובהו בארץ – ויגיע לגובה של 90 קומות.

על פי התוכנית, הרחבת מרכז הקניות תתפרס על פני 40 דונם בערך, וישמש לשימושים מסחריים, תעסוקתיים, וכן למגורים ולדיור מוגן. כידוע, כיום כולל מתחם עזריאלי 3 בניינים, אשר הגבוה מביניהם מגיע לגובה של כ-190 מטרים, וכולל 50 קומות. המגדל החדש עתיד להתנשא לגובה של 350 מטרים.

מלבד המבנה עצמו, התוכנית מבטיחה שיפור של המרחב הציבורי שסביבו, כולל הרחבה של המדרכות סביב המבנה ל-8 מטרים (במקום 3 כיום). בנוסף, ברחובות סביב הפרויקט יוקמו בתי קפה, ויינטעו עצים לאורך הרחובות נח מוזס ומנחם בגין. במקום תוקם גם כיכר עירונית, וכן "אוטוסטרדת אופניים" לאורך איילון ועד למתחם. כ-200 מקומות חניה מאובטחים מתוכננים באזור עבור אופניים, מלבד עמדות נוספות ברחבי המתחם. זאת במסגרת הניסיון להקטין את השימוש ברכבים פרטיים.

צורתו של הבניין טרם נחשפה. נעמי אנג'ל, מתכננת מחוז תל אביב, אומרת כי התוכנית החדשה תהפוך את עורק התחבורה העמוס שבמקום לרחוב עירוני תוסס, וכי לאורכו ייבנו גם בתי קפה, וכן נגישות גבוהה לסוגים שונים של תחבורה ציבורית: תחנות אוטובוס, רכבת ישראל והרכבת הקלה.

התוכנית החדשה משלימה את תוכנית "שדרת הקריה", אותה אשרה עיריית תל אביב לאחרונה. התוכנית תהפוך בהדרגה את ציר דרך יפו-בגין-נמיר-כביש החוף לרחוב עירוני, באמצעות הרחבה של המדרכות, קביעת שבילים ייעודיים לאופניים ונטיעה של שדרות עצים.

תגיות:מגדלי עזריאליתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה