מעניין

מה גרם לאישה האיטלקית להופיע במיון כשהיא מזיעה דם?

שונאים להזיע? תשמחו לפחות שהעור שלכם מפריש זיעה רגילה, ולא זיעה מדממת!

  • ד' חשון התשע"ח

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

אף אחד לא אוהב במיוחד להרגיש זיעה זולגת על פניו. אבל הנה משהו שגרוע הרבה יותר מהזעת יתר רגילה: זיעה עשויה מטיפות דם.

מאמר רפואי שהתפרסם השבוע מתעד את סיפורה של אישה בת 21 שהגיעה לבית חולים איטלקי כשהיא סובלת מהפרשת נוזל דמי מפניה וכפות ידיה על אף שלא סבלה מאף פציעה. היא סיפרה לרופאים שבשלוש השנים האחרונות סבלה תכופות מאפיזודות 'הזעת דם' כאלה, במיוחד בתקופות של לחץ. אחרי בדיקות מקיפות, הרופאים הגיעו למסקנה: הצעירה סובלת מהמטוהידרוזיס – מחלה נדירה ביותר במסגרתה דם שותת מעור בריא ובלתי פגוע.

דיווחים על המחלה הזו נרשמו במשך מאות בשנים, אולם חלק מהרופאים היו סקפטיים לגבי קיומה. עם זאת, המומחית שכתבה את הפרשנות שהתלוותה למאמר על המקרה הנדיר של הנערה האיטלקית אומרת כי סקרה תיאורים של 28 מקרים מדווחים ב-13 השנים האחרונות והגיעה למסקנה שהמחלה הזו אכן קיימת. למעשה, היא אומרת, תיאורים רפואיים אמינים של המחלה קיימים עוד בכתבי אריסטו.

הסיבות לזיעה המדממת אינן ברורות. חוקרים מסוימים משערים כי לחץ מוגבר בכלי הדם מוביל למעבר של תאי דם דרך בלוטות הזיעה. השערה אחרת סבורה שמתח גורם להתפוצצות כלי דם זעירים וזה מקור הזיעה האדומה.

במקרה של הפציינטית האיטלקית, רופאיה טיפלו בה בתרופה להורדת לחץ דם, שהפחיתה מאד את הדימומים. בנוסף היא נזקקה גם לתרופה נגד דיכאון כדי להתמודד עם הדיכאון שפיתחה בשל הזיעה יוצאת הדופן שלה.

תגיות:זיעה מדממתהמטוהידרוזיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה