שבת

1,416 ערים, 8,000 מתנדבים: מקבץ עובדות מרגשות על ’פרויקט השבת העולמית’

בשבת הקרובה יתקיים 'פרויקט השבת העולמית' בפעם החמישית. במסגרת הפרויקט ישמרו שבת מיליוני יהודים ברחבי העולם – חלקם לראשונה בחייהם. עובדות מרגשות על הפרויקט המבורך

  • י"ד חשון התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. בשבת הקרובה, פרשת וירא (י"ח בחשוון התשע"ח, 26-27 באוקטובר 2018), יתקיים 'פרויקט השבת העולמית' בפעם השישית: יהודים מכל רחבי העולם, דתיים וחילונים כאחד, ישמרו שבת וישתתפו בשלל אירועי שבת מיוחדים

2. 'פרויקט השבת' הוא מיזם מיסודו של הרב דוקטור וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה, הקורא ליהודים בכל קהילות העולם לשמור שבת יחד. שמו הרשמי של המיזם הוא "פרויקט השבת - שומרים את זה ביחד" (באנגלית: "The Sabbos Project - Keeping It Together"). המיזם מכונה באופן עממי בשם "שבת בינלאומית".

3. המיזם התחיל כפרויקט מקומי עבור 75 אלף יהודי דרום אפריקה. במסגרתו נקבעה שבת שאותה כל יהודי דרום אפריקה ישמרו יחד. כ־70% מיהודי דרום אפריקה השתתפו בפרויקט. שותפים במיזם ארגוני קהילות בישראל ובתפוצות. בין הקהילות שנטלו חלק: מונטריאול, לונדון, ברצלונה, טינק, רוטרדם, סטפורד, ספרינג ואלי, מקסיקו סיטי ועוד.

4. מדרום אפריקה התרחבה יוזמת "שבת עולמית" למדינות נוספות. כיום, כדי להפיק את כל האירועים, הוקם חמ"ל מיוחד המנהל 8,000 מתנדבים ב- 1,416 ערים מסביב לעולם, ב-97 מדינות.

במסגרת "שבת עולמית" 2018 מתקיימים, בין היתר, אירועים המוניים של אפיית חלות, סעודות שבת, לימוד משותף והבדלות בצאת השבת. בישראל לבדה יתקיימו למעלה מ- 300 אירועים. להלן מדגם לא מייצג ממגוון האירועים שייערכו השנה במסגרת פרויקט "שבת עולמית": בנמל תל אביב תיערך סעודת שבת המונית ביום שישי בערב. באירוע צפויים להשתתף יותר מאלף איש. בבר ליד שוק מחנה יהודה בירושלים תתקיים "סעודה שלישית" המונית ביום שבת אחרי הצהריים. בסידני שבאוסטרליה תתקיים קבלת שבת המונית על חוף הים בחוף קוגי. בסנטיאגו שבצ'ילה – לובי של יותר מ-30 בניינים יירתם למען סעודות השבת עבור הדיירים. באסקס אנגליה, 25 משפחות ללא רקע דתי ישמרו את השבת בצוותא. בהר הקילימנג'רו, טנזניה – קבוצת מטיילים מכל העולם, בדרכם לכבוש את פסגת הר הקילימנג'רו, ההר הגבוה ביותר באפריקה, יחנו וישבתו את השבת במחנה ברנקו בגובה של 4,000 מטר מעל פני הים במשך 25 שעות, ויחגגו שם את פרויקט "שבת עולמית" יחד עם עוד מאות אלפי היהודים ברחבי העולם. ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, יתקיים קונצרט הבדלה ענק שצפוי למשוך אליו למעלה מ- 8,000 איש.

 

תכנים נוספים על 'פרויקט השבת העולמית':

שבת עולמית 2018 - למעלה ממיליון יהודים ישמרו שבת, חלקם לראשונה.

פרויקט השבת העולמית - סיקור מיוחד בערוץ 2, לפני 4 שנים.

הרב זמיר כהן על פרויקט השבת העולמית

הרב שלום ארוש על פרויקט השבת העולמית: "פרויקט גאוני".

הרב מיכאל לסרי על פרויקט השבת העולמית: "פרויקט מבורך".

ילדים יהודיים בסין על פרויקט השבת העולמית.

מה עומד מאחורי 'פרויקט השבת העולמית'.

תגיות:שבת קודששמירת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה