חדשות יהדות

מגיעים לקבר רחל בי"א בחשוון? עדיף שתעשו זאת בשעות הבוקר

על פי הערכות המשטרה, כמאה אלף מתפללים צפויים לפקוד את ציונה של רחל אמנו ביום ההילולא. כיצד נערכים בכנסת, ומדוע עדיף להגיע בשעות הבוקר?

  • ו' חשון התשע"ח
בקבר רחל (צילום ארכיון: פלאש 90בקבר רחל (צילום ארכיון: פלאש 90
אא

יום ההילולא של רחל אמנו יתקיים ביום שני הבא, אור לי"א בחשוון. לאורך שעות הערב של יום שני ובמשך היום שלמחרת צפויים המונים לפקוד את ציונה בבית לחם ולהעתיר בתפילה לישועה.

על פי הערכות המשטרה צפויים להשתתף כמאה אלף איש. כהיערכות לקראת ציבור ההמונים, קיימה הוועדה לפניות ציבור היערכות בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים.

"עלינו להבטיח את זרימת המתפללים בצורה בטוחה ככל האפשר, ולדאוג שלא יהיו עומסים", אמר יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר. "יש לוודא כי במידה ויווצרו עומסים חריגים בשעות השיא, הגורמים האחראים לאירוע ידעו לתת את המענה התחבורתי והארגוני היעיל והמהיר ביותר. כולם זוכרים שמדובר באזור רגיש מבחינה ביטחונית, אך גם להחזיק אנשים כלואים באוטובוסים - זו סכנה. אלו לא מראות שצריכים לחזור על עצמם". אייכלר הוסיף וביקש שהשוטרים והסדרנים יתייחסו למתפללים המצטופפים בכבוד.

יוסף שווינגר, מנכ"ל המקומות הקדושים הציג את התוכניות לקראת ההילולא ואמר כי ראוי להתמקד בעיקר במתן פתרונות לשעות הספציפיות בהן עלולים להיווצר עומסים כבדים: "יש לחצים בשעות מסוימות, אסור לשכוח שלקבר רחל, ככל ששיפצנו את האתר, מגיעים יותר אנשים, אבל הוא לא יכול להכיל בזמן נתון יותר מ-800 איש. ולכן הציבור צריך להתאזר בסבלנות ולחכות".

סנ"צ שימי מרציאנו הציע לקרוא למי שיכול להגיע בשעות הבוקר, זאת על מנת להוריד מהלחץ של הרבבות הצפויים להגיע במהלך שעות אחר הצהריים והלילה.

יצחק רודיך, מתאם מגזר חרדי באגד, התייחס לנושא התחבורה הציבורית למקום, והבטיח שהשנה התנועה תהיה יותר מתוגברת: "השנה אנחנו הרבה יותר רגועים מאשר בשנים קודמות, כי השנה אנחנו מביאים אוטובוסים ריקים שיוכלו להוציא אנשים ממתחם הקבר עד צומת רוזמרין וחוזר חלילה".

יו"ר הוועדה אייכלר סיכם את הוועדה: "הוועדה מברכת על הפקת הלקחים מכשלי השנים הקודמות, ומקווה שהשנה הכול יזרום באופן מסודר. הוועדה מבקשת לפרסם לציבור דרכי הגעה להילולה. מי שמעוניין לבוא ולהתפלל יידע שלא ניתן להגיע ברכב פרטי. הוועדה משבחת את הרצון של כל הגורמים לעזור לציבור המתפללים, וקוראת לציבור לפזר את שעות ההגעה ולהגיע בעיקר בשעות הבוקר על מנת להוריד את העומס בשעות הערב והלילה. בכוונתנו לקיים דיון לאחר ההילולה בהשתתפות אנשי המנהל האזרחי, כדי לבדוק את התשתיות במקום".

תגיות:רחל אמנויום הילולא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה