חדשות יהדות

מרגש: תרם לספרי ה'חזון איש' וזכה בשני בנים

סיפור מרגש מתגלגל בימים האחרונים ברחבי היהדות החרדית בארה"ב: יהודי שציפה לילדים במשך שנים ארוכות תרם לההדרת ספרי החזון איש וזכה לזרע של קיימא. ומה הקשר לספר התורה שיוכנס במוצאי השבת הקרובה?

  • י' חשון התשע"ח
(צילום: אילוסטרציה)(צילום: אילוסטרציה)
אא

הסיפור שמסעיר את היהדות החרדית בארה''ב: יהודי זכה לחבוק בן לאחר ציפיה ארוכה ביותר, ובניגוד לתחזיותיהם הקודרות של הרופאים. אחת התוצאות של מאורע זה הוביל לכתיבת שספר תורה לעילוי נשמת החזון איש.

הסיפור התרחש לפני מספר שנים, כאשר התעורר צורך לההדיר את ספר 'חזון איש' על מסכת עירובין. היהודי, שלא זכה באותו זמן לילדים, החליט לתרום את כל הוצאות ההדרת הספר.

לאחר שנה זכה היהודי בבן, שנקרא על שמו של החזון איש: 'אברהם ישעיהו'. לאחר שנה זכה בבן נוסף, שנקרא 'יעקב ישראל', על שם הסטייפלר.

סיפור הישועה המפתיע עורר הדים רבים, וגרם ליהודי נוסף הזקוק לישועה לתרום ספר תורה לעילוי נשמתו של החזון איש.

בתום שנים של עמל ויגיעה בכתיבת ספר תורה המהודר במיוחד, נכנס התורם להתברך מפיו של הגר"ח קנייבסקי. כאשר שמע הגר"ח כי ספר התורה נכתב לעילוי נשמתו של החזון איש, הורה כי יש לקיים את טקס הכנסת ספר התורה במוצאי השבת הקרובה, יום ההילולא.

יום ההילולא של החזון איש יחול בשבת הקרובה, בט"ו בחשוון. במוצאי השבת צפויים רבני הקהילות, ראשי הישיבות, רבנים, דיינים, אישי ציבור וקול המון חוגג לשמוח בשמחת התורה ולכבד את ספר התורה שיוכנס להיכל ישיבת 'בית אליהו' בשכונת שיכון ה' בבני ברק.

על פי בקשת תורם הספר, ועל מנת לכבד את זכרו של החזון איש, התהלוכה תהיה מפוארת במיוחד: משאית מקושטת ועליה תזמורת עם בעלי מנגנים בראשות אהרל'ה סמט ינועו לאורך כל תוואי התהלוכה שיחל ממרכז רימונים לאורך רחוב השומר עד להיכל הישיבה.

תגיות:ספר תורההחזון איש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה