חדשות בעולם

ארה"ב: אם ששלחה את בתה לבית הספר, לא האמינה כשהגיעה לאסוף אותה בחזרה

תביעה גדולה מוגשת בימים אלו נגד בית ספר יסודי בארה"ב. הסיבה: צוות מיוחד שפעל בכיתה ב' שכנע את אחת התלמידות שעליה להסתפר כי "כך השיער שלה יצמח טוב יותר", וגילח את ראשה מבלי לבקש את אישור ההורים

בת השבע ששיערה הארוך גולח (צילום מסך)בת השבע ששיערה הארוך גולח (צילום מסך)
אא

כשדניס רובינסון שלחה את בתה בת השבע לבית הספר, היא לא חשבה שזה הולך להיות היום שבו תתחיל סאגה משפטית ש'לא מהעולם הזה'. "אני מאוד כועסת ולא אפסיק להתרגז", אמרה הבוקר (ב') האם. "אני מרגישה שהתמימות של הילדה שלי נלקחה וכלל עקרוני מאוד הופר", אמרה.

רובינסון הגישה תביעה נגד הנהלת בית הספר, לאחר ששיערה הארוך של בתה גולח לחלוטין – ללא בקשת אישור מצד האם. "נאמר לי שקלינאית התקשורת נתנה את האישור לצוות המעורב לגלח את הראש של בתי, אבל אני חושבת שזה מחדל גמור. ממתי קלינאית תקשורת מעורבת בהחלטות שאמורות להיות נטו של ההורים? וממתי מחליטים לגלח ראש של ילדים תמימים בטענה ש'כך השיער שלך יגדל טוב יותר'?".

פרקליטה של דניס, עו"ד ריצ'רד קנדר הסביר לחדשות CBS Boston כי "המתנדבת הודיעה לילדה בת השבע כי אם היא תגלח את שיער ראשה, השיער שלה יגדל בריא וחלק יותר. זה מזעזע אותי".

"אף אחד לא התקשר אליי, אף אחד לא ביקש את אישורי לעשות כזה דבר אבל הצוות כן 'טרח' להגיד לילדה שנולדה עם שיער מקורזל - שעכשיו יהיה לה שיער בריא וחלק. ברור שכל ילדה תרצה שיער בריא וחלק, אז למה שהיא לא תרצה לעשות את זה? זו הייתה החלטה קלה עבורה, זה בטוח. מהצוות החינוכי הייתי מצפה לקצת יותר אחריות מזו של ילד בן שבע".

תגובת הנהלת בית הספר הייתה ש"בשלב זה קשה לקבוע מה קרה בכיתה, ומה היו הנסיבות שהביאו לגילוח השיער. מדובר בתוכנית מיוחדת שמעסיקה צוות מגוון של מתנדבים מהתחום הפדגוגי, שקיבלו את ההכשרה להקשיב לילדים ולמה שמפריע להם. בין היתר פועל הצוות בטיפוח הילדים כולל ההיגיינה שלהם, אך במידת הצורך ינקוט בית הספר בפעולה הולמת – באם יתברר שנעשה פה שימוש לרעה באחריות שניתנה למתנדבים".

נוכח הדברים הפוגעים הגישה דניס את ערעורה כלפי בית הספר וכתבה כי "לא הייתה שום סיבה היגיינית לגלח את הראש של הילדה שלי. לא היו לה כינים. השיער שלה היה קלוע בשתי קוקיות צד, ולא היה בזה שום דבר רע. אני דורשת שהצדק ייעשה ומהר".

ומה אתם אומרים על כך?

תגיות:בית ספרכיניםשיערהחלטותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה